نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حمله انگلیس به دلوار در تاریخ ثبت شد و بزرگان این استان چنان درسی به انگلیسی ها دادند که امروز حتی یک وجب از خاک این استان در دست انگلیس نیست و تنها اثری که از انگلیسی ها در بوشهر به جا مانده قبرستان انگلیسی ها است. 
به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های امروز نمازجمعه بوشهر با بیان اینکه ۱۶ مردادماه سال ۱۲۹۴ شمسی سالروز حمله متجاوزان انگلیسی به بوشهر است، عنوان کرد: آنها به دلایل واهی به بوشهر حمله کردند اما چند روز بعد حماسه مقاومت و پایداری در این استان به سرداری شهید والامقام رییسعلی دلواری و همراهی مردم استان بوشهر به ویژه مردم قهرمان دلوار چنان حرکتی ایجاد کرد که انگلیس مجبور شد نیروی دریایی اش را به دلوار اعزام کند و در ۲۴ مرداد ماه وقتی که این حمله صورت گرفت و با مقاومت مردم دلوار روبرو شد مجبور شدند شکست خورده عقب نشینی کنند و تعداد زیادی افسر و نیروهای آنها نیز کشته شدند. 
همه بدانند که رئیسعلی ها ایستاده اند
وی تاکید کرد: این چند روز حمله انگلیس به دلوار و این چند روز مقاومت که از روز ۱۹ مرداد شروع و ۲۴ مردادماه با شکست انگلیس پایان یافت، در تاریخ برای انگلیس ثبت شد که اگر بخواهند در حوزه خلیج فارس و در عرصه تجاوز به ایران حمله ای دیگر کنند رئیسعلی ها ایستاده اند، بوشهری ها ایستاده اند، دلواری ها ایستاده اند و مجددا شکست سنگینی خواهند خورد. 
امام جمعه بوشهر بیان کرد: رئیسعلی دلواری، بزرگان بوشهر، رزمندگان این خطه و مردم چنان درسی به انگلیسی ها دادند که امروز حتی یک وجب از خاک این استان در دست انگلیس نیست و تنها اثری که از انگلیسی ها در بوشهر به جا مانده قبرستان انگلیسی ها است. 
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ادامه داد: الان هم هر کشور بیگانه ای بخواهد کوچکترین تجاوزی به خاک ایران از طریق بوشهر داشته باشد همچون رییسعلی آن را نابود خواهیم کرد. 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: بصیرت، اسلام خواهی، مقاومت، پایداری و استکبارستیزی، وحدت بین اقشار، و تابعیت از مرجعیت از عوامل حماسه آفرین آن دوران بوده است.
وی خاطرنشان کرد: اطاعت از مقام معظم رهبری در خط ولایت فقیه و ولایت مداری با بصیرت و اقتدار، پایداری و وحدت ولایی می تواند در عرصه های مختلف حماسه ساز باشد. 
در شرایط کنونی اقتصادی مهربانی را فراموش نکنید
امام جمعه بوشهر عنوان کرد: در شرایط کنونی اقتصادی به ویژه به اقوام و بستگان خود کمک کنید و مهربانی را فراموش نکنید.
وی با تاکید بر ضرورت اکرام ایتام گفت: مسلمان و شیعه یتیم نواز است، و به حل مشکلات مومنان کمک می کند. مسلمان راستگو و اهل تلاوت قرآن است و زبان او قلب ها را جریحه‌دار نمی‌کند بلکه حرکت زبانش به سمت خیر و خیرخواهی نسبت به مردم است، مسلمان نمی رنجاند، بلکه مایه آرامش است و انسان مسلمان و شیعه در بین مردم به امانتداری مشهور است.
بوشهر باید مرکز تولید علم و منطقه ویژه تولید محصولات دانش بنیان باشد
آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر نقش مهم دانش روز عنوان کرد: علم و دانش و توسعه و تبدیل فناوری به محصول یکی از مهمترین عوامل پیشرفت، تمدن سازی و ایجاد اقتدار ملی و فراملی و استقلال واقعی یک کشور است. 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر در عرصه علم و فناوری وابسته باشیم قطعا استقلال واقعی در کشور حاصل نخواهد شد. دانش هایی چون تولید سخت افزارهای نظامی، دانش عرصه های تولید و زیرساخت های استراتژیک، دانش کشاورزی، تولید انرژی و حوزه های دانش بنیان و غیره که رهبری نیز بارها بر توسعه جنبش نرم افزاری و تولید علم و توسعه فناوری به ویژه در علوم استراتژیک تاکید کرده اند.
امام جمعه بوشهر عنوان کرد: الحمدلله استان بوشهر با تلاش هایی که صورت گرفت و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران معرفی شد، این افتخاری است که این انتخاب صورت گرفته و کارهای بزرگی در این زمینه انجام خواهد شد. لذا با یک برنامه ریزی دقیق بوشهر باید مرکز تولید علم و منطقه ویژه تولید دانش و محصولات دانش بنیان باشد و جوانان ما در این عرصه فعالیت کرده و محصولات دانش بنیان در این کشور تولید شود.
وی با بیان اینکه باید به نخبگان واقعی اعتماد شود، یادآور شد: همگان به ویژه نخبگان تلاش کنند تا بصیرت عمومی در عرصه های مختلف و تفکر انقلابی در کشور فوق العاده گسترش و تعمیق پیدا کند.
تدوین تقویم جامع تاریخ استان بوشهر برنامه‌ریزی شود
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه تدوین تقویم جامع تاریخ استان بوشهر برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: از نخبگان درخواست می‌شود که در این زمینه همت نمایند، تا نسل جدید و آیندگان بدانند هر روز در بوشهر چه عظمتی در فرهنگ، تاریخ و عرصه های مختلف ایجاد شده است و اینها فراموش نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام گفت: حضرت در کربلا حضور داشته و شاهد تمام جنایات اتفاق افتاده بوده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.