رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: با توجه به ضرورت و نیاز شدید باید همه مسئولان برای راه اندازی این مرکز آزمایشگاهی در این استان حمایت کنند.

علی احمدی زاده روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برای جلوگیری از معلولیت‌های مادرزادی نیاز به ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر است که امیدواریم برای راه‌اندازی آن اعتبارات لازم تامین شود.
وی بیان کرد: در ارتباط با ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در گذشته نیاز بود که مردم به استان فارس مراجعه کنند ولی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بانک ذخیره‌سازی بند ناف در بوشهر راه‌اندازی شده است.
احمدی‌زاده یادآور شد: از زمان راه اندازی تاکنون یکهزار مورد مراجعه به این بانک صورت گرفته و ۵۰۰ مورد ذخیره‌سازی انجام شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر ادامه داد: با توجه به نبود آزمایشگاه ژنتیک در بوشهر باید نمونه‌ها برای آزمایش به استان فارس ارسال شود که به طور معمول با مشکلاتی مواجه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در استان بوشهر ماموریت تولید بچه ماهی سی‌باس به جهاد دانشگاهی بوشهر واگذار شده است.
احمدی زاده یادآور شد: با راه‌اندازی مرکز تولید بچه ماهی سی‌باس پیش بینی می‌شود این استان به قطب تولید در پرورش این نوع آبزی تبدیل شود.
وی گفت: سه سند جامع اشتغال، زنان و خانواده و عوامل موثر در بیکاری در این استان تدوین شده است‌.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین ایجاد و توسعه مشاغل خانگی نیز در دستور این جهاد قرار گرفته که با ۱۵۰ نفر آغاز شده و تا ۲ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

احمدی زاده یادآور شد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر از تیرماه ۹۶ به عنوان زمان راه اندازی تاکنون در قالب ارائه آموزش‌های تخصصی در بخش های مختلف موفق به ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی شده است.

وی گفت: این شغل‌ها در بخش های مختلف بهیار، کمک دندان پزشک و صنعت تحقق یافته است.
احمدی زاده یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی پیش روی برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان بوشهر  مربوط به حوزه منابع است زیرا استان هیچ بودجه‌ای به این مرکز اختصاص نداده است.
وی اظهارداشت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر از مهرماه امسال فعالیت خود را در پنج رشته حسابداری دولتی، فناوری اطلاعات شبکه، تربیت مربی پیش دبستانی، شیلات آغاز می‌کند.
۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.