مدیرکل امور دفتر شهری استانداری بوشهر  روز شنبه در آیین معارفه شهردار جدید گناوه  گفت: از محل عوارض سوخت نیز  ۸۵ میلیارد ریال میان شهرداری های این استان توزیع یافت.

حمید بردستانی افزود: پارسال چهار هزارو ۴۸۶ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده برای شهرداری های استان واریز شد که سهم شهرداری های گناوه و ریگ  ۳۶۰  میلیارد ریال بود که در زمینه جاری و عمرانی هزینه می شود.

وی اظهار داشت: از شهرداران و شوراهای اسلامی شهر انتظار داریم فراتر از آن وظایفی که به آنان محول شده همت و تلاش کنند و  یک برنامه ریزی توسعه ای برای شهر داشته باشند.

بردستانی گفت: در این برنامه ریزی ها  مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، سیلاب های شهر و توجه به مکان و آیتم هایی که بر اساس آن مزیت های رقابتی شهر سنجیده می‌شود، توجه جدی شود.

وی ادامه داد:  اعتباراتی که از دولت برای شهرداری ها اختصاص می‌یابد به سمت هایی سوق داده شود که وابستگی آنها به اعتبار دولتی کمتر شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر افزود: شهرداری ها علاوه بر تدوین برنامه ۵ ساله عمرانی که موظف به آن هستند باید یک برنامه دراز مدت داشته باشند تا براساس اسناد بالادستی کشور و چشم انداز ۲۰ ساله و بودجه سالانه که در مجلس شورای اسلامی مصوب می شود، درآمد و رونق پایدار داشته باشند. 

وی گفت: اولویت اولیه  شهرهای استان بویژه گناوه توجه به مزیت ها و رقابت هایی است که از آن برخوردارند.

بردستانی اظهار داشت: باتوجه به اینکه  شهرهای استان دارای ویژگی ها و مزیت هایی هستند،  گردشگری و تجارت از مزیت های مهم گناوه و منحصر به فرد است که شهرداری و شورای اسلامی شهر با هم افزایی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و مردم این شهر به این مهم توجه و براساس این ظرفیت ها برنامه ریزی داشته باشند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر بیان کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد بودجه هایی که برای شهرهای استان توسط شوراها مصوب و شهرداران موظف به اجرای آن هستند از محل ارزش افزوده است، به تصور اینکه دریافت نشود باید  فکر و چاره ای برای جایگزین کردن آن کنند.

وی گفت: از شهردار گناوه انتظار می رود با هم افزایی و همدلی با شوراها و تعامل با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در زمینه زیرساخت های شهری اعم از پسماند، فاضلاب و  نوسازی بافت های فرسوده و درآمدهای پایدار برنامه ریزی لازم داشته باشد.

شهردار بندر گناوه گفت: در دوره مسئولیت ادامه طرح و برنامه های قبلی شهرداران  براساس قانون، انضباط مالی، کاهش هزینه های غیرضروری، جذب سرمایه گذاران، چابک سازی فرآیندها، توسعه بخش گردشگری، جلوگیری از فرصت سوزی ها و  ایجاد درآمدهای پایدار در اولویت های کاری قرار خواهد گرفت.

سیدجواد حسینی حقیقی افزود: تعین و تکلیف طرح های نیمه تمام و آمادگی از نظرات و قابلیت های فکری بزرگان و جوانان شهر و رسانه ها در برنامه کاری خود قرار داده ام.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.