فرماندار دشتی از نابودی ۴۷ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان بر اثر آتش سوزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالله نادری با اشاره به آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های دشتی اظهار داشت: به سبب خشک بودن دشت‌های دشتی، مراتع و باغات پیرامون روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی طعمه حریق شد.
 
وی با بیان اینکه از روز گذشته این منطقه طعمه حریق شده است، افزود: شب گذشته بخش محدودی از مراتع و باغات پیرامون روستای سهو طعمه حریق شد که با اقدام به موقع نیرو‌های محلی، آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان دشتی آتش به طور کامل مهار شد.
 
وی بیان کرد: امشب نیز آتش در دو نقطه، بخش دیگری از مراتع و باغات روستای سهو را فرا گرفت که نیرو‌های امداد و نجات و گروه‌های ویژه منابع‌طبیعی و هلال احمر به همراه تیم آتش‌نشانی شهرداری خورموج به موقعیت اعزام شده و آتش را مهار کردند.
 
نادری افزود: دشت‌های خشک و وزش باد، اراضی و مراتع و باغات را مستعد آتش سوزی کرده و کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن امکان انتشار آتش را بیشتر کرده است.
 
وی، با بیان اینکه شب گذشته آتش سوزی در سطح ۳۲ هکتار مراتع، دشت و جنگل‌های روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی مهار شد خاطر نشان کرد: امشب نیز آتش سوزی در ۱۵ هکتار دیگر از اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش نشانی مهار شد.
 
فرماندار دشتی با بیان اینکه در مجموع ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی در آتش سوخت بیان کرد: آتش با کمک جوانان و بسیجیان روستا‌های سهو، دهوک و اژدرخواب، آتش‌نشانی شهر خورموج و همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.
 
نادری با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب، رشد و نمو گیاهان و خشک شدن آنها با گرمای هوا شرایط را برای آتش‌سوزی و سرایت آن فراهم کرده است که مردم، گردشگران و رهگذران باید از روشن کردن آتش در این مناطق به دلیل احتمال سرایت آن به دیگر نقاط خودداری کنند.
 
وی تاکید کرد: از مردم و طبیعت گردان تقاضا می‌شود احتیاط و اقدامات پیشگیرانه را در مواجهه با طبیعت در این روز‌ها مراعات کنند تا شاهد بروز آتش سوزی در مراتع و باغات و مناطق کوهستانی شهرستان نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.