به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد مخزنی خائیز در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این سد از مطالبات دیرینه مردم تنگستان است که با اجرای آن بحران کم آبی این شهرستان تا حدود زیادی حل می شود.
وی بیان کرد: تامین بخشی از حقابه های شبکه آبیاری اهرم و تامین حقابه های زیست محیطی از هدف های اصلی اجرای پروژه سد خائیز است.
رفیعی پور گفت: سد مخزنی خائیز بر روی سرشاخه موسوم به رودخانه شیرین اهرم و در 10 کیلومتری جنوب شرقی این شهر با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان تنگستان در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن 36متر و طول تاج 610 متر با حجم 16میلیون مترمکعب است که با 700 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان درحال ساخت است و با تزریق این میزان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوی روند اجرا و تکمیل این پروژه شتاب بیشتری می گیرد.
فرماندار تنگستان اختصاص 250 میلیارد ریال برای بهسازی بندر صیادی عامری و احداث اسکله صیادی دلوار را رهاورد دیگری از سفر هیات دولت به استان بوشهر عنوان کرد.
وی یادآور شد: ایجاد و ساماندهی اسکله ها از مهمترین مطالبات ساکنان بندر نشینان است و با توجه به اینکه شهرستان ساحلی تنگستان دارای بنادر متعددی است توجه به خواسته مردم همواره مورد توجه بوده و اعتبار مناسبی از محل سفر دولت به استان بوشهر به این امر اختصاص یافته است.
رفیعی پور گفت: از این مبلغ100میلیارد ریال برای کمک به بهسازی بندر صیادی عامری و 150 میلیارد ریال برای احداث اسکله صیادی دلوار به تصویب رسیده است.
فرماندار تنگستان افزود: با توجه به اینکه بیشتر مردم بخش دلوار از راه صید و صیادی و تجارت دریایی امرار معاش می‌کنند احداث‌ و بهسازی بنادر این منطقه از اولویت های کاری این شهرستان است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.