به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر دراین آیین گفت: مسجد در تاریخ اسلام مظهر اوج هنرنمایی جوامع اسلامی بوده و اگر به معماری مساجد نگاه شود این مکان عالی ترین و ظریف ترین هنر را در خود جایی داده است.
امید پارسایی فر افزود: همه این ها نمایانگر آن است که مسجد عالی ترین مکان برای نمایاندن عرصه هنرمندی هنرمندان در جامعه اسلامی است.
وی اظهار داشت: والاترین هنرمندی ها همچون منبت کاری، کاشی کاری، کتیبه نگاری، خوشنویسی، نورپردازی و سایر هنر ها در مسجد وجود دارد.
پارسایی فر ادامه داد: مسجد در جامعه ما جایگاه اصلی درخشش هنر در جهان اسلام است و امروز این وظیفه باید توسط هنرمندان ادامه یابد.
پارسایی فر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مساجد باید یک بار دیگر نقش خود را درآفرینش هنر در عرصه معنویت نشان دهند.
وی اظهار داشت: یکی از پیوند های مهم که می تواند مساجد را به سمت خانواده و هنرمندان بیاورد جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد است.
پارسایی فر یادآورشد: در این ارتباط دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد امسال در چهار شهر خورموج، بوشهر، عالیشهر، چغادک و روستای گورک به اجرا در آمد.
وی تاکید کرد: باید از دل بچه های مسجد شاعران، بازیگران، کارگردانان و هنرمندان عرصه های مختلف به جامعه هنری استان بوشهر معرفی شود.
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: قرارگرفتن آبادانی فرهنگی در کنار عمران فیزیکی و ساختمانی مساجد یکی از برنامه های این کانون است.
علیرضا پولاد ادامه داد: در این زمینه کانون مساجد و حوزه هنری دو بال برای توسعه فرهنگی استان بوشهر، بویژه در اجرای سرود و تئاتر محسوب می شوند.
در این آیین برگزیدگان و گروه های نمایشی منتخب توسط هیات داوران (اشرف سلطانی نیا، علی قربانی و غلامحسین بارونی) به شرح زیر معرفی شدند.
در بخش کارگردانی، لیلا منصوریکارگردان نمایش 'نذری' به عنوان برگزیده معرفی و محمد رنجبریان کارگردان نمایش 'هر کسی از ظن خود شد یارمن' مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخش نویسندگی، مهدی دهقانی به دلیل نگارش نمایشنامه هرکسی از ظن خود شد یار من به عنوان برگزیده انتخاب و لیلا منصوری نویسنده متن نمایشنامه 'نذری' تقدیر شد.
در بخش بازیگری مرد، عزیز غریبی برای بازی در نمایش هرکسی از ظن خود شد یار من به عنوان برگزیده معرفی و محمدرضا مؤذنی برای بازی در نمایش 'شده گردان شوریده دل' مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین شهناز دشتیان برای بازی در نمایش نذری به عنوان بازیگر برگزیده زن انتخاب و از لیلا منصوری برای بازی درهمین نمایش تقدیر شد.
بازیگربرگزیده کودک ونوجوان نیز ستایش خدری برای بازی درنمایش 'آدم برفی' انتخاب شد و امیرمهدی اسدی، سالار هنردیده، زهرا آل بویه، زهرا چیگانی، امیرحسین محسنی، شکیبا زارعی به ترتیب بازیگران کودک و نوجوان نمایش های 'مهلت تا فردا'، 'انتظار'، 'دوستی'، شده گردان شوریده دل و آدم برفی بدون اولویت مورد تقدیر قرار گرفتند.
هیات داوران این جشنواره به اتفاق آرا سه نمایش نذری به کارگردانی لیلا منصوری، هرکسی از ظن خود شد یار من محمد رنجبریان و آدم برفی به کارگردانی ناهید جمشیدنیا را بدون اولویت به ستاد جشنواره معرفی کرد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.