به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان بوشهردر این آیین گفت: آنچه هم اینک دیده می‌ شود نتایج تلاش، اهتمام وهمت والای افراد دارای معلولیت است.
علی پولادی ریشهری افزود: تئاترجلوه گاه مهم و اساسی برای ابراز نیازهای روانی و شخصیتی انسان هاست و کارکردهای مختلف و پیامدهای مثبت زیادی ازجمله شناخت شخصیت، برطرف کردن استرس رشد، شکوفایی و خلاقیت توانایی‌ها دارد.
وی اضافه کرد: انتظار می‌ رود برگزاری این چنین جشنواره هایی سبب فعالیت بیشتر افراد دارای معلولیت در حوزهای مختلف هنری شود.
دبیرجشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر گفت: همزمان با فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر معلولان 48 اثر نمایشی به دبیر خانه ارسال شد که پس از باز خوانی 35 اثر به مرحله بازبینی و 14 اثر به بخش اصلی جشنواره راه یافت.
فرهاد فیاض‌ بخش افزود: از این شمار بدون اولویت هشت اثر در بخش صحنه‌ای و 6 اثر در بخش خیابانی به پانزدهمین جشنواره تئاتر معلولان استان راه یافتند.
وی اظهار داشت: براساس نظر هیات داوران پانزدهمین جشنواره معلولان بدون اولویت نمایش های صحنه ای 'بندوش' و 'دستاپ' هر دو از بوشهر و 'کله پوک ها' از اهرم و در بخش خیابانی نمایش 'لطفا روی ابرها با من قدم بزن' از بوشهر به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شدند.
درتئاترصحنه ای بخش نور دیپلم افتخار و جایزه اول به نمایش دستاپ به احمد احمد زاده و مسعود بوشهر آغ اهدا شد.
دربخش گریم هیات داوران لوح تقدیر و جایزه اول را به گلناز نیسنی نمایش کله پوک ها اهدا کرد و محدثه شعبانی نمایش 'تور' از شهرستان دیلم مقام دوم را به خود اختصاص داد.
در بخش موسیقی نمایش های 'حسنی و دیو راه باریک پشت کوه' اثر مهدی ناظمیان از دیر، 'نقاشی ناتمام' آرشام فرهادی از بوشهر و تورعلی رضا غلامشاهی از دیلم به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش طراحی لباس نمایش های تور طاهره مفتاح، بندوش سعید عزیزی، کله پوک ها سمیه افروز به ترتیب به مقام های اول تا سوم رسیدند.
در بخش طراحی صحنه به ترتیب سید مهدی محمدی نمایش تو، علی اکبر بندوش و عباس قنبری حسنی و دیو راه باریک پشت کوه عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش بازیگری مرد همراه، ابراهیم راستی و پژمان برزگراز نمایش حسنی و دیو راه باریک پشت کوه رتبه اول و دوم و محمد باقر سلیمی بازیگر 'حلوپلنگ' و سید رضا اسپوتین بازیگر نمایش کله پوک ها به صورت مشترک موفق به کسب رتبه سوم شدند.
در بخش بازیگری زن همراه مژگان مکاریان نمایش بندوش نفر اول، افسانه زمانی 'زیرزمین' و نرگس سالمی از کله پوک ها بطور مشترک دوم و محدثه شعبانی از نمایش تور، مریم فیرزی بندوش و مهسا خدری کله پوک ها به صورت مشترک مقام سوم این بخش را از آن خود کردند.
همچنین جایزه ویژه هیات داوران در بخش بازیگران به مدینه عزیرپوربازیگر نمایش حلوپلنگ و آترین فرهادی برای ایفای نقش در نمایش نقاشی ناتمام اهدا شد.
در بخش نمایش نامه نویسی علی اسدی زاده نویسنده نمایش بندوش اول ، حمید حیدری و سید مهدی محمدی تور دوم و ماریا اشکر نویسنده نمایش نقاشی ناتمام به عنوان نفر سوم معرفی شدند.
در بخش کارگردانی نیز حمید حیدری کارگردان نمایش دستاپ مقام اول، مریم شهبازی بندوش دوم و رسول محمدی کارگران حسنی و دیو راه باریک پشت کوه و یونس رازقی پور کله پوک ها به صورت مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.
در بخش تئاتر خیابانی احمد رضا منصوریان به عنوان بازیگر مرد در نمایش 'ماهمه دیوانه ایم'، موسیقی رضا حیدری آهنگساز نمایش روی ابرها با من قدم بزن، امیرشناگر نژاد طراح پوستر و بروشور نمایش خیابانی روی ابرها با من قدم بزن و مریم فیروزی طراح بروشورنمایش 'سیل بند' به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.
فرنازخوشبخت و زهرا نعمتی از نمایش خیابانی 'امید مادر' به عنوان بازیگران زن همراه، فریدون فریدونی برای طرح و ایده نمایش خیابانی ما همه دیوانه ایم و طیبه بهزاد برای طرح و ایده نمایش لطفا روی ابرها با من قدم بزن برتر معرفی شدند.
در بخش کارگردانی نمایش های خیابانی طیبه بهزاد کارگردان نمایش لطفا روی ابرها بامن حرف بزن به عنوان دیگر برگزیده پانزدهمین جشنواره تئاتر معلولان معرفی شدند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.