محمدتقی منوچهری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: از محل اعتبارات ملی نیز 100 میلیاردریال درجلسه هفته گذشته هیات دولت به ریاست دکتر روحانی برای مبارزه با ملخ ها اختصاص داده شد که در استان های درگیر کشور توزیع خواهد شد.
وی اظهارداشت: اعتبارات استانی اختصاص یافته با دستور استاندار بوشهر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بلافاصله توسط سازمان برنامه و بودجه به جهادکشاورزی اختصاص یافت که در روند تسریع در مبارزه با ملخ ها اثر گذار بوده است.
وی گفت: با توجه به اینکه ورود نخستین گروه ملخ‌ها به استان بوشهر از اول بهمن گزارش شد، با تشکیل 36 گروه ردیاب و پایش همه امکانات برای مقابله با این آفت بسیج و دراین ارتباط گام های خوبی برداشته شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بیان کرد: حدود 13 هزار هکتار از زمین هایی که کانون آلودگی بودند تاکنون شناسایی و مبارزه صورت گرفته که از این مجموع حدود یکهزار و 700 هکتار مربوط به شهرستان گناوه است.
وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ ها بصورت هوایی و زمینی در حال انجام است، گفت: به منظور مبارزه با ملخ ها بصورت هوایی یک فروند هواپیما در استان بوشهر مستقر و 6 نقطه نیز برای عملیات سمپاشی تجهیز شده تا درصورت نیاز انجام شود.
وی افزود: تا کنون هفت هزار لیتر سم برای مبازه با ملخ ها در استان بوشهر تامین شده است.
منوچهری گفت: براساس پایش و ردیابی های صورت گرفته درهیچ نقطه ای از استان بوشهر خسارتی به مزارع ، باغ ها و مراتع گزارشی وصول نشده است و همه تلاش خود را بکار بسته ایم که کانون های ملخ در استان از ورود به استان های همجوار جلوگیری شوند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از شهرستان های درگیر با ملخ ها در کشور است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.