به گزارش ایرنا، سعید زرین فر در نشست تخصصی صنایع دستی با هدف رونق تولید و صادرات افزود: هدف از تشکیل این انجمن تخصصی پشتیبانی از فعالیت زنجیره‌های صنایع دستی از جمله تامین مواد اولیه، تولید، بسته بندی، بازاریابی و صادرات است.
وی بیان کرد: گسترش فعالیت های مربوط به صنایع دستی نیازمند تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط و ایجاد تشکل کارآمد بخش خصوصی است.
زرین فر بیان کرد: گسترش فعالیت های مربوط به صنایع دستی نیازمند تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط، برگزاری نشست های کارشناسی و مدیریتی دو جانبه بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سایر دستگاه‌ها و نهادها برای هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری، لازم و ضروری است.
وی اضافه کرد: با توجه به گستره جغرافیایی محل فعالیت هنرمندان سازنده صنایع دستی، تسهیلات ارزان قیمت روستایی عشایری کمک شایانی از طرف دولت تدبیر و امید بود که در سال 1397 پرداخت شد.
زرین فر گفت: سهمیه جدید تسهیلات اشتغال روستایی عشایری ابلاغ شده و بزودی در اختیارمتقاضیان فعالیت درمناطق کمتر برخوردار از جمله فعالان حوزه صنایع دستی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر ظرفیت مناسبی برای عرضه بین المللی محصولات استان است که باید از این فرصت استفاده بهینه انجام شود.
زرین فر گفت: کسب مهر اصالت جهانی از سوی 2 هنرمند از شهرستان های جم و عسلویه استان بوشهر در رشته خوس دوزی و رند بافی بیانگر این است که بخشی از صنایع دستی این استان پتانسیل حضور موفق در بازارهای جهانی را دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری های استان برای ایجاد نمایشگاه دائمی با هدف عرضه صنایع دستی و نصب المان‌های شهری با رویکرد ارج نهادن به سازندگان این محصولات هنری از دیگر برنامه‌های استان در این زمینه است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.