عبدالمجید مصلح روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پروفسور مشفقیان بومی استان بوشهر و از دانشمندان برتر جهان اسلام است که قصد دارد هر سال بورسیه تحصیلی به تعدادی از دانشجویان مستعد و نخبه اعطا کند.
وی بیان کرد: هدف مشفقیان از این بورسیه این است که دانشجویان منتخب هیچ دغدغه دیگری بجز تحصیل نداشته و با آرامش خاطر به کسب علم و دانش بپردازند و قله های رفیع علم را فتح کنند.
مصلح ادامه داد: دانشجویان مستعد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شاغل به تحصیل در دانشگاه خلیج فارس در رشته های مهندسی و بومی استان بوشهر بودن از جمله شرایط این فراخوان است.
وی اظهار داشت: دانشجویان کارشناسی سال دوم، سوم و چهارم و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد سال دوم باید جز 10 درصد اول رشته های مهندسی باشند.
مصلح ادامه داد: دانشجوی دکترای سال دوم به بعد نیز باید حداقل یک مقاله آی.اس. آی داشته و یکی از مدارک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6 یا تافل حداقل 500 داشته باشد.
وی افزود: تمدید بورسیه دانشجویان دکترا منوط به گزارش پیشرفت علمی با تائید استاد راهنما و ارائه گزارش پیشرفت و رساله دکتراست.
مصلح اظهار داشت: دانشجویان حائز شرایط یاد شده می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه خلیج فارس ((https://pgu.ac.ir/page/omid نام نویسی کنند.
پروفسور مشفقیان 68 ساله فوق دکتری رشته شیمی و در دانشگاه‌های خلیج فارس، دانشگاه شیراز، اوکلاهما (امریکا)، سیدنی (استرالیا)، صنعت نفت (اهواز و آبادان) و قطر تدریس کرده است.
وی نخستین رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز بوده و با توجه به علاقه وافر به این دانشگاه و زادگاهش طرح جایزه‌ای برای حمایت از دانشجویان مستعد دانشگاه را مطرح کرد.
در پی خدمات و تلاش‌های گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی پروفسور مشفقیان، به دعوت کمیته علمی سازمان کنفرانس اسلامی، به عضویت این کمیته درآمد و چند سال پیش نیز به عنوان دانشمند برتر جهان اسلام معرفی شد.
در سال 88 هم از وی در آئین نکوداشت هفته بوشهر به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد.
دانشگاه خلیج فارس بوشهر حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکتری دارد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.