به گزارش ایرنا، مهدی محمودی روز شنبه در آئین بهره برداری از اردوگاه مراقبتی برج مقام بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه های اسلامی 40 سال است که تلاش کرده بهترین خدمات رفاهی در بخش های مختلف آموزشی و فرهنگی را به اتباع خارجی ارائه دهد.
وی بیان کرد: درزمان حاضر 470 هزار دانش آموزاتباع خارجی در کشور زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند و براساس قرارداد منعقد شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه اتباع خارجی مجاز مقیم در ایران می توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.
محمودی اضافه کرد: افزون براین بیماران خاص اتباع خارجی نیز به صورت ویژه زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار دارند.
وی یادآور شد: طرح آمایش سالانه اتباع خارجی کشور از14 خرداد آغاز می شود وآنهایی که در طرح های آمایش سال های گذشته حضور داشتند و مشمول طرح می شوند باید در این طرح شرکت کنند.
محمودی گفت: فلسفه راه اندازی اردوگاه های مراقبتی جمع آوری اتباع غیرمجازی است که در کشور وجود دارد و با غربالگری توسط دستگاه های ذیربط به کشور متبوع خود بازگشت داده می شوند.
وی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی در کنار کمک های سازمان های بین المللی براساس آموزه های دینی برای حمایت از آوارگان و پناهندگان مبنی بر کمک به همنوع است اما با اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می شوند برخورد و اجازه حضور در کشور را به آنها نمی دهیم.
محمودی اضافه کرد: در این ارتباط با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اجازه نمی دهیم اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد شدند کشور را محل ترانزیت برای سایر کشورها قرار دهند.
وی گفت: بیشتر اتباع خارجی غیرمجاز به صورت فصلی و به عنوان نیروی کار بیشتر از کشور افغانستان وارد کشور می شوند اما در کنار آنها اتباعی از کشورهای پاکستان، بنگلادش، عراق و سایر کشورهای دیگر نیز حضور دارند.
وی گفت: در جریان سیل اخیر با همکاری اداره کل اتباع و امور خارجی وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان، تشکل های غیر دولتی که برای کمک به اتباع فعالیت می کنند و سایر سازمان های بین المللی گروه های مختلفی برای بازدید و تعیین برآوردهای ناشی از خسارت تشکیل شده و تلاش می شود باسازی منازل آنها انجام شود.
محمودی افزود: هنوز خسارت های ناشی از سیل مشخص نشده ولی کمک های اولیه مانند پتو، پوشاک، خوراک و سایر اقلام دیگربرای اتباع خارجی پیش بینی و ارسال شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: برای خدمات رسانی به اتباع خارجی در استان بوشهر ساختمان اداری و سوله اردوگاه مراقبتی برج مقام با یکهزار و 400 مترمربع زیربنا مورد بهره برداری قرار گرفت.
عبدالرضا بشیری افزود: در کنار این پروژه زمین چمن مصنوعی به مساحت یکهزار و 56 مترمربع و سه مهمانسرا نیز احداث شده است.
وی یادآور شد: برای اجرای این پروژه یک سوم هزینه های برآورد شده هزینه شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.