به گزارش ایرنا، کریم علی حسنی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات اراضی پرورش میگو دیر افزود: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای طرح پرورش میگو دارد و تصمیم داریم سرمایه گذاری در این شهرستان دریا محور باشد.
وی اضافه کرد: با رعایت قانون و مقررات، اولویت سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو با افراد بومی منطقه خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نیست.
مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: هم اکنون فضا و امکانات برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در استان فراهم شده است.
عباسعلی زنده بودی افزود: مالکان اراضی برای اجرای طرح پرورش میگو باید با شیلات همکاری کنند تا این طرح در شهرستان دیر بخوبی اجرا شود.
وی گفت: هدف از این نشست همکاری مردم با شیلات برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است.
رئیس شیلات بندردیر گفت: در محدودهروستاهای جبرانی، گزنگ و دمیگز شهرستان دیر 785 هکتار زمین برای طرح پرورش میگو جانمایی شده است که بخشی از اراضی معارض دارد و باید مشکل آنان برطرف شود.
عقیل امینی افزود: تصمیم داریم که اراضی درقالب مساحت 2 هکتاری به متقاضیان بومی منطقه واگذار شود.
در ادامه این نشست یکی از نمایندگان صاحبان زمین در محدوده طرح پرورش میگو گفت: اراضی ما در محدوده پرورش میگو در غرب شهر دیر قرارگرفته و باید به خودمان واگذار شود.
محمد ابراهیمی افزود: مردم شهرستان توان انجام کار تولید پرورش میگو دارند و واگذاری این اراضی به افراد غیر بومی جفا در حق مردم منطقه است.
وی گفت: مکاتبه زیادی درزمینه واگذاری اراضی به مالکان برای سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو شده ولی تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
وی ادامه داد: همه ما مالکان زمین در محدوده طرح پرورش میگو با شیلات همکاری خواهیم کرد و شیلات باید حق واگذاری این اراضی برای مالکان که افراد بومی منطقه هستند، را به رسمیت بشناسد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.