به گزارش ایرنا، فاطمه کرم پور روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری بوشهر افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این راستا می تواند گذشته پرافتخار و تاریخی ایرانیان در بهره گیری از ظرفیت های مهم این آبراه را یادآوری می کند.
وی یادآورشد: برنامه های فرهنگی و هنری در این زمینه شامل بخش موسیقی، نمایش، شعر، خوشنویسی، عکس، فیلم و داستان کوتاه است که علاوه بر مرکز استان در شهرستان ها نیز برگزار می شود.
کرم پور تصریح کرد: این برنامه ها طی پنج روز و در اماکن عمومی برنامه ریزی شده که هدف از برگزاری این اقدام شور و نشاط اجتماعی در جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای اجرا این برنامه ها هم افزایی و تعامل دستگاه های متولی امری ضروری است.
مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بندر بوشهر نیز گفت: نگاه این سازمان به روز ملی خلیج فارس کلی و مربوط به یک روز خاص نیست که باید با زبان هنر بخوبی برای بزرگداشت آن تلاش کرد.
محمد صادق سعیدی افزود: برنامه های روز ملی خلیج فارس علاوه بر یک اتفاق بزرگ در بخش تاریخی و فکری جهت شناسایی این روز، جایگاه ارزشی استان بوشهر را نیز در منطقه معرفی می کند.
وی اظهارداشت: اجرای جشنواره های مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از راه های تاثیرگذار و موثر در این راستاست که باید مورد توجه واقع شود.
سعیدی تصریح کرد: حوزه های ادبیات، موسیقی و فیلم و عکس از اقدام های فرهنگی و هنری است برای گسترش این روز مهم و تاریخی است.
این مقام مسوول گفت: اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری 10 اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس در تالار لیان بوشهر برگزار می شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.