به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از حیدر فقیه افزود: این کسیه‌ها و بروشورها در مناطق تحت حفاظت، خروجی شهرها، ورودی تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری توسط محیط‌بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان بوشهر توزیع شد.
وی اضافه کرد: کاهش زباله در روز طبیعت در مناطق تحت حفاظت محیط زیست و آموزش کاهش آسیب به طبیعت از مهمترین اهداف ما از این اقدام است.
رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه توزیع کیسه‌های زباله تجزیه پذیر سبب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود ادامه داد: توزیع کیسه‌های زباله برای جمع آوری و جلوگیری از رهاسازی زباله‌هایی است که مردم در روز طبیعت تولید می‌کنند.
فقیه، رها سازی زباله در طبیعت را از آسیب‌های جدی و غیر مسئولانه گردشگران برشمرد و گفت: جمع آوری زباله‌ها در پاکیزگی طبیعت، حفظ محیط زیست وجلوگیری از آلودگی‌ها نقش موثری ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه همراه با توزیع کیسه زباله، بروشورهای آموزشی میان گردشگران توزیع شد گفت: کارشناسان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در توزیع کیسه‌های زباله تجزیه‌پذیر آموزش‌های لازم برای جلوگیری از لطمه زدن به طبیعت و نوع رفتارهایی که باید در طبیعت داشته باشند ارائه کردند.
رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان بوشهر به گردشگران توصیه کرد برای پاک نگهداشتن طبیعت زباله‌ها را در کیسه‌های زباله ریخته و آنها را به محل جمع آوری پسماند منتقل کنند.
6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.