گزارش ایرنا، نادر تمیمی روز یکشنبه در نشست مسئولان صنعت آب و برق استان بوشهر با وزیر نیرو افزود: شرایط استان بوشهر به گونه ای نیست که با خاموشی های مستمر در تابستان بتوان در مصرف برق صرفه جویی کرد.
وی بیان کرد: وقتی که کل برق مصرفی در صنعت 3 درصد و در بخش کشاورزی 4 درصد است دیگر فضایی وجود ندارد که بتوان تعدیل مصرف به شکل انبوه انجام شود.
تمیمی ادامه داد: این بدان معنا نیست که مردم اقدام به مصرف بی رویه کنند بلکه همه وقتمان را برای ارتقای سطح بینش مردم برای استفاده بهینه مصرف معطوف داشته و کماکان نیز از مردم درخواست داریم که در مصرف برق رعایت الگوهای مصرف داشته باشند.
وی یادآور شد: دراستان بوشهر460 هزارمشترک وجود دارد که 76 درصد آنها مصرف کننده خانگی هستند و با توجه به اینکه مردم استان میزبان نیروگاه اتمی هستند این توقع دارند که برق آنها به شکل پایداری تامین شود.
تمیمی افزود: استان بوشهر دارای بیشترین میزان مصرف برق در سطح کشور است به گونه ای که با 13 کیلو وات در سال، عنوان اول کشور در مصرف برق را داراست.
وی بیان کرد: هرچند در عرصه های مختلف از جمله تبلیغات وسیع میدانی و اطلاع رسانی های گسترده در کنار کاهش ساعات کار ادارات دولتی برای کم کردن میزان مصرف در تابستان برنامه های مناسبی در سال گذشته به اجرا در آمد اما تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق نداشت.
تمیمی اظهار داشت: در کنار افزایش تجهیزات برق، هزینه یک انشعاب حدود 49 میلیون ریال برآورد می شود در حالی که مشترکان تنها 16 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: تلاش های دولت تدبیر و امید برای ارائه خدمات به مردم استان بوشهر در حوزه برق ستودنی است و نیاز است که دایره این خدمات وسیع تر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بیش از 80 درصد از نیازهای آبی این استان از خارج ازاستان تامین می شود که با وجود خشکسالی های فراوان در بیش از یک دهه چالش های فراوانی را برای تامین آب برای استان ایجاد کرده است.
عبدالحمید حمزه پور افزود: در کنار این مشکلات شاهد فرسودگی بسیار بالا ی خطوط انتقال و شبکه توزیع استان هستیم که سبب هدررفت بخش عمده ای از آب ورودی به استان بوشهر می شود.
وی بیان کرد: نبود تعادل بین قیمت تمام شده و قابل فروش به مشترکان نیز سبب شده هر گونه اجرای پروژه جدید را با موانعی همراه کند.
حمزه پور ادامه داد: در حالی که در کنار شبکه طولاتی آب ورودی به استان ، نیازمند تعمیر و نگهداری این خطوط هستیم اما با افزایش 3 تا 5 برابری تجهیزات مشکلات فراوانی در این بخش داریم.
حمزه پور ادامه داد: شرایط خاص اقلیمی استان بوشهر که نرخ فرسایش تجهیزات را بالا می برد می طلبد که وزارت نیرو با نگاهی خاص به استان بوشهر در زمینه تخصیص اعتبارات گام بردارد.
وزیر نیرو همزمان با سفر رئیس جمهوری در قالب کاروان دولت تدبیر و امید روز یکشنبه به استان بوشهر سفر کرده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.