به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز دوشنبه به مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید افزود: از این جمعیت 105 نفر فرزند شهید هستند که تلاش می شود با توجه به آزمون ها و جذب هایی که انجام می شود این افراد مشغول به کار شوند ولی بازهم فارغ التحصیلان جدید به این جمعیت اضافه می شود.
وی بیان کرد: با توجه به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و اشتغال روستایی تاکنون 70میلیارد ریال اعتبار در این بخش جذب شده است.
تشکری گفت: بیکاری یکی از مشکلات عمومی جامعه است که باید برای آن به شکل های مختلف چاره اندیشی شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهردرباره درمان جامعه هدف بیان کرد: در زمینه درمان بیمه دی طرف قرارداد این سازمان است که با تلاش های صورت گرفته وضعیت استان در زمینه درمان نسبت به سایر استان ها در شرایط بهتری قرار دارد.
وی اضافه کرد: از سال 1394 با 50 میلیارد ریال اعتبار همه گلزارهای شهدا و حتی تک مزارهای دورافتاده ترین روستاها ساماندهی شده است.
تشکری افزود: استان بوشهر در بخش ساماندهی گلزارهای شهدا به مدت سه سال رتبه برتر کشور را کسب کرد و امروز تلاش می شود گلزارهای شهدای پرتعداد به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.
وی اضافه کرد: دراین ارتباط گلزارهای شهدای شهرستان های دیلم و جم به مراکز فرهنگی تبدیل شده و
بوشهر نیز بخش زیادی از کار انجام شده و تلاش می شود تا تابستان امسال با تامین سیستم سرمایشی و موکت آن خانواده‌های شهدا با کمترین مشکل بر سر مزار شهدای خود حاضر شوند.
وی گفت: هرچند مشکلاتی در بخش های مختلف وجود دارد ولی گام های خوبی در راستای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در بخش درمان، اشتغال، مسکن و سایر موارد برداشته شده است.
تشکری اضافه کرد: جامعه ایثارگری مایه روشنایی چشم و افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند و خدمت رسانی به این جامعه مهمترین وظیفه نظام به شمار می رود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: ایثار تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نیست بلکه امروز نیز اگر لازم باشد باید این راه را ادامه داد.
وی ادامه داد: جمعیت ایثارگری استان بوشهر با احتساب خانواده آنها 53 هزار نفر است که از این جمعیت 2 هزار و 65 شهید، 6 هزار و 508 جانباز، چهارهزار و 533 نفر آزاده و هفت هزار نفر ایثارگر در استان وجود دارد.
وی تجلیل از دستگاه‌های برتردر زمینه ترویج فرهنگ ایثار، برگزاری یادواره های مختلف، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان بوشهر عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.