به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف این شهرستان افزود: اعتکاف سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشنمان است و می تواند جوانان را از آسیب های اجتماعی حفاظت و صیانت کند.
وی اظهارداشت: رجب ماه پرفیض و برکت، ارتباط و ریزش رحمت الهی بر بندگان و ولادت سه امام معصوم (ع) فرصت بسیار خوب و استثنایی برای مومنان است که نهایت بهره معنوی را در ایام البیض ببرند.
امام جمعه گناوه گفت: با توجه به اینکه ایام البیض تقارن با ایام نوروز دارد و ممکن است ریزش هایی در حضور مردم وجود داشته باشد، باید زمینه های لازم برای حضور معتکفان آماده شود.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه برخی افراد برای حضور درآیین روح بخش اعتکاف تمایل و علاقه وافری دارند اما قدرت و تمکن مالی ندارند باید به آنان کمک کنیم.
امام جمعه گناوه گفت: یکی از آسیب هایی که در ایام اعتکاف وجود دارد داشتن گوشی های تلفن همراه است که باید در این مدت معتکفان از آن فاصله بگیرند تا از فضای مادی بیرون آمده و نهایت بهره و فیض را ببرند.
وی از مدیران فضاهای مجازی خواست ضمن تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده نسبت به تشویق و ترغیب بیشتر جوانان اقدام و با پرهیز از انتقادهای نادرست، راهکار به منظور هرچه بهتر برگزاری ایام اعتکاف ارایه دهند.
رکنی حسینی گفت: حضور و درگیر کردن خانواده ها با اعتکاف ومعتکفین د مساجد ضرورت دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: اعتکاف یکی از رویش ها و پویش های معنوی و ترویج دهنده مکارم اخلاق در بدنه جامعه است که دراین شهرستان ثمرات خوبی در برداشته داشته است.
حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: باتوجه به تعطیلات نوروز دو مسجد در گناوه برای معتکفان پیش بینی شده است.
وی از دستگاههای اجرایی، امام جمعه، خیرین و شوراهای هیات های مذهبی در برگزاری اعتکاف سنوات قبل تقدیر و تشکر کرد و خواستار مساعدت و همکاری و تعامل هر چه بیشتر آنها برای بهتربرگزارکردن این آیین معنوی شد.
آیین اعتکاف از 29 اسفند ماه امسال مصادف با ایام‌البیض از 13 رجب آغاز و تا پانزدهم ادامه دارد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.