به گزارش ایرنا، علی ابراهیمی روز یکشنبه دربازدید از اسکله و ساحل دیر افزود: در این ارتباط 10 قایق تفریحی با هماهنگی با اداره بندر در کنار ساحل همراه با لباس نجات غریق برای تفریح دریایی مسافران آماده شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به هوای معتدل بهاری و مناسب بودن آب دریا مسافران نوروزی علاقه زیادی به شنا در دریا پیدا کرده اند که برای آرامش آنها سرویس های بهداشتی، حمام، نمازخانه در ساحل این بندر راه اندازی شده است.
شهردار بندر دیر گفت: در نوروز جشن بزرگ فرهنگ و هنر بندردیر در ساحل به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورا و شهرداری برپا می شود.
وی ادامه داد: تهیه 15 تخته چادر برای مسافران نوروزی، پارکینگ برای خودروهای سواری در بازار و کنار ساحل و طرح ساماندهی و پاکسازی ساحل این بندر با اجرای سنگ فرش، نصب صندلی و آلاچیق، ساماندهی ساحل و ترمیم کوچه ها و معابر شهر با اجرای طرح سنگ فرش از اولویت های شهرداری این بندر است.
مدیر آموزش و پرورش بخش بردخون شهرستان دیر گفت: 9 کلاس درس در قالب 2 واحد آموزشگاه در این بخش برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته است.
ظهیر محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بردخون یکی از شهرهای قدیمی استان بوشهر محسوب می‌شود که هر سال مسافران و گردشگران زیادی به خود جلب می کند.
وی افزود: برای اینکه گردشگران با آسایش و آرامش در این شهر اقامت کنند، 9 کلاس درس با امکانات فرش، یخچال، تلویزیون و حمام برای اسکان نوروزی اختصاص یافته است.
مدیر آموزش و پرورش بردخون گفت: اسکله صیادی خور خان، آبشار گزخون، روستای گردشگری سجادیه، امیردیوان، جزیرهای ام الگرم، تهمادون و نخیلو، جنگل حرا، کوچک ترین مدرسه دنیا در کالو و بومی گردی روستای نرکو از جاذبه های گردشگری این بخشاست.
بردخون از توابع شهرستان دیر با 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
دیر(dayyer) یکی از بنادر زیبا و بکر با ساحل ماسه ای در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.