به گزارش ایرنا، حسین نحوی نژاد روز شنبه در حاشیه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان استان بوشهر افزود: براساس قانونی که به تصویب مجلس رسید و رئیس جمهوری اردیبهشت امسال آن را ابلاغ کرد، دولت در لایحه بودجه با وجود مشکلات و نوسانات ارزی 11هزار میلیارد ریال اعتبار علاوه بر بودجه مصوب سازمان بهزیستی به حوزه توانبخشی تخصیص داده است.
وی ادامه داد: خبر داریم که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز با دید مثبتی که داشته با این افزایش بودجه موافقت کرده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی بیان کرد: این اعتبار برای تقویت مراکز غیردولتی، نگهداری و آموزش معلولان و سالمندان، افزایش مستمری، حق پرستاری و گسترش دایره گیرندگان حق پرستاری و فعالیت‌های توانمندسازی معلولان هزینه می شود.
نحوی نژاد گفت: سال آینده گام نخست برای برابری موقعیت افراد معلول با دیگر افراد نیازمند کمک در جامعه، برداشته می شود.
وی درباره جشنواره تئاتر معلولان افزود: 14 سال پیش بهزیستی به این نتیجه رسید که فعالیت‌های هنری در توانمندسازی، اشتغال، تقویت روحیه و خروج افراد معلول از انزوا نقش موثری دارد از این رو به گسترش این فعالیت‌ها اهمیت می‌ دهد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یادآور شد: امسال به علت تنگناهای مالی جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در دیگر مناطق کشور برگزار نشد و تنها با تلاش و همت هنرمندان بوشهری این استان توانست جشنواره را برگزار کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فعالیت توانخواهان در بخش تئاتر یک نوع درس اراده و توانستن به افراد جامعه است که معلولیت مانعی برای انجام فعالیت ها نیست.
مجید خورشیدی افزود: با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری توان و قدرت توان یابان در بخش های مختلف جامعه به اثبات می رسد.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مرحله نهایی هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خلیج فارس با شرکت 17 گروه از استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، 23تا 27 بهمن ماه جاری در بوشهر برگزار شد.
علی پولادی ریشهری افزود: این جشنواره زمینه‌ای برای شکوفایی توانمندی معلولان است و به این صورت زمینه حضور معلولان در جامعه بیشتر فراهم می شود و جامعه از توانمندی آنها بهره می برد.
وی یادآور شد: برگزیدگان جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان به مرحله کشوری این جشنواره که اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود، شرکت می کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.