به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در برنامه مدیریت پسماند علاوه بر نصب سطل های زباله، پاکسازی و ارائه آموزش های مرتبط ، همه پسماندها از سوی شرکت پتروشیمی جم جمع آوری و به محل های مجاز دفع پسماند منتقل می شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: با توجه به استقبال مجتمع های پتروشیمی از برنامه پاکسازی ساحل، این اداره نسبت به قسمت بندی ساحل و تحویل به مجتمع ها برای پاکسازی اقدام کرده است.
مصطفی موذنی ادامه داد: با این کار سعی شده برنامه پاکسازی بصورت منظم و ماهانه از طرف مجتمع های پتروشیمی اجرایی شود.
وی افزود: با توجه به ورود گردشگران به پارک ملی دریایی نایبند اعمال مدیریت پسماند با هدف جلوگیری از ورود آلودگی به محیط زیست ضروری است.
منطقه حفاظت‌شده نایبند در استان بوشهر که نقطه اتصال کوه‌های عسلویه به دریای خلیج فارس است با داشتن پوشش گیاهی مناسب و حیات وحش متنوع جلوه‌ای زیبا از طبیعت کوه و دریا را در سواحل آبی و خشکی خلیج فارس به وجود آورده است.
پیشروی خشکی در دریا که به دماغه نایبند معروف است موجب تشکیل خلیجی کوچک به نام نایبند در ۳۲۰ کیلومتری جنوب ‌شرق بوشهر شده است.
منطقه حفاظت‌شده و خلیج نایبند با جنگل‌های همیشه سبز حرا و کوه‌های پیوسته به دریا با پوشش گیاهی مناسب یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های دریایی و حیات وحش را در خلیج فارس به وجود آورده است.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.