به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی دهه فجر در شهرستان عسلویه افزود: مشارکت بالای سیاسی مردم تحولی عظیم در توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در عرصه های مختلف سیاسی قدرتی به دولت و مجلس داده که برای مردم کار کنند.
ابتکار گفت: دولت دوازدهم برای خدمت به مردم و ارتقای شاخص‌های مختلف تلاش گسترده‌ای داشته و به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده است.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه برخی افراد وضعیت توسعه شتابان کشور را نادیده می گیرند اما شاخص‌های توسعه جهانی در کشور با رشد خوبی همراه بوده است و کسانی که این پیشرفت‌ها را انکار می‌ کنند وقتی به شاخص‌های جهانی می‌ رسند نمی ‌توانند منکر آن شوند.
وی افزود: اکنون ایران اسلامی در رده شانزدهم شاخص‌های اقتصادی جهان قرار دارد که نشان از سرمایه انسانی و طبیعی بسیار بالای کشور است.
ابتکار با اشاره به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سطح کشور گفت: از دوره سوادآموزی تا پایان آموزش عالی پیشرفت های خوبی در کشور وجود دارد که از جمله آنها کاهش فاصله بین زنان و مردان در عرصه سواد آموزی و افزایش نرخ باسوادی زنان ایران به میزان 89 و مردان به بالای 94 درصد است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: فرصت‌های بسیار خوبی برای تحصیل زنان و مردان ایرانی در شهرها و روستاهای کشور فراهم شده است به نحوی که امروز 27 درصد از زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند.
وی تاکید کرد: یکی از پیشرفت های کشور حضور مردم در قالب تشکل‌های مردم نهاد و فعالیت‌های محلی و تعاونی‌هاست.
ابتکار اظهار داشت: نهادهای مدنی در جمهوری اسلامی به برکت فضای باز و با پشتوانه قانونی که فراهم شده فعالیت‌های ارزشمندی را ارائه می دهند که موجب تحولات بسیار خوبی در سطح کشور شده است.
ابتکار گفت: با وجود این دستاوردها، مشکلات و کمبودها را از یاد نمی بریم و بنا نداریم مشکلاتی که براثر تحریم و مسائل اقتصادی برکشور تحمیل شده است را انکار کنیم بلکه تلاش می شود با شناسایی صحیح مشکلات و با همدلی قوا برای اصلاح این مسائل تلاش شود.
در این آیین 41 پروژه عمرانی در عسلویه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.