اسماعیل محمودی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: روزهای پنجشنبه مرغ زنده محلی و کارخانه ای توسط افراد دربازار روز به فروش می رسد که این امر تهدیدی برای به خطر افتادن سلامتی و بهداشت مردم است.
وی یادآورشد: دام پزشکی شهرستان اخطار و هشدار لازم در قالب اطلاع رسانی و نصب بنر انجام داده اما این افراد توجهی به هشدارها ندارند و به فروش مرغ زنده اقدام می کنند که از شهرداری به عنوان متولی بازار روز درخواست داریم جلو فروش مرغ زنده را بگیرد.
رییس شبکه دام پزشکی شهرستان دیر افزود: فروش مرغ زنده باعث انتشار ویروس آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان می شود اما باتوجه به پایش و مراقبت فعال دام پزشکی از مناطق حفاظت شده مند و نخیلو که زیستگاه پرندگان مهاجر است تاکنون از انتشار این ویروس در سطح شهرستان هیچ گزارشی نشده است.
وی گفت: از مردم تقاضا داریم که همیشه در رابطه با موضوع سلامت و بهداشت مطالبه گر باشند و موارد غیر بهداشتی به صورت گروهی گزارش دهند.
محمودی ادامه داد: افرادی که در منزل مرغ محلی نگهداری می کنند اداره دام پزشکی با همکاری سپاه هر سال بصورت رایگان طیور زنده را واکسناسیون می کند.
وی با اشاره به مراقبت و نظارت مستمر دام پزشکی بر مراکز فرآوردهای خام دامی گفت: نظارت بر قصابی ها، ماهی فروش ها، رستوران ها، اسکله، مراکز فرآوردهای خام دامی و شناورها روزانه بصورت فعال انجام می شود.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.