عبدالرضا واعظ روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این میزان زکان جمع آوری شده در سرفصل های مختلف نظیر جهیزیه نوعروسان، درمان، مسکن و معیشت در اختیاز نیازمندان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بیش از 26 هزار نفر از نیازمندان استان بوشهر در این مدت از برکات زکات پرداختی مردم استان بوشهر بهره مند شدند.
واعظ اظهارداشت: میزان زکات جمع آوری شده در استان بوشهر با توجه به ظرفیت های موجود تناسب و سنخیتی ندارد به گونه ای که براساس ارزیابی و تحلیل های صورت گرفته ظرفیت واقعی فقط بخش آبپخش این استان 60 میلیارد ریال زکات است.
واعظ گفت: اکنون حدود 25 درصد از ظرفیت های زکات واقعی استان بوشهر شناخته شده و 75 درصد از این ظرفیت واقعی ناشناخته است که به منظور نهضت احیا و ترویج فرهنگ این فریضه الهی باید همه ظرفیت های زکات در این استان شناخته و استفاده لازم برده شود.
وی یادآورشد: سعدآباد، اهرم، آبپخش و جم به ترتیب مقام های اول تا چهارم را در زمینه جمع آوری زکات استان بوشهر به خود اختصاص داده اند.
معاون حوزه توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: عمده زکات جمع آوری شده در استان بوشهر از ظرفیت خرماست و باتوجه به اینکه این قابلیت در گناوه و دیلم وجود ندارد انتظار داریم در حوزه گندم این منطقه دستاورد خوبی که از بارندگی های مطلوب داشته اند حاصل شود.
وی گفت: این نهاد به لحاظ اینکه ارتباط نزدیکی با روستاها و شهرها داشته و بانک اطلاعات کاملی از نیازمندان واقعی دارد وظیفه جمع آوری و توزیع زکات را به نحو شایسته و مطلوب برعهده گرفته و به عنوان دبیرخانه شورای زکات انتخاب شده است.
وی بیان کرد: انتظار داریم در سالی که پربارش است از این برکت سفره الهی در حوزه غلات بویژه کشت گندم، زکات بیشتری جمع آوری شود در همه سرفصل هایی که سبد نیازمندی نیازمندان شناسایی شده در اختیار آنان قرار گیرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.