علی غیاثی ندوشن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: در مباحث اقوام و مذاهب و حتی در نگاه به مقوله فرهنگ و هنر و خیلی از موضوع های فرهنگی اجتماعی هر استان می تواند موضوع گفت و گوهای فرهنگی برای رسیدن به راهبرد و ابزاری برای حل مسئله باشد
وی بیان کرد: این طرح در تمام استان های کشور برنامه ریزی شده و بزودی روند اجرای آن آغاز می شود.
غیاثی ندوشن اظهارداشت: معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های مختلفی دارند که با همکاری استان ها اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در این راستا جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی هنری که در گذشته در تهران برگزار می شد به سمت استان ها سوق داده شده است.
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای نمونه جشنواره فیلم فجر و همچنین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در چند سال گذشته تنها در تهران برگزار می شد بخش استانی آنها در استان ها میزبانی می شود.
وی افزود:این توجه به ظرفیت های استان ها و هنرمندانی که در استان هاست شاید در گذشته مورد غفلت قرار گرفته ولی اکنون از سوی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.
غیاثی ندوشن یادآورشد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به استان ها، عدالت فرهنگی در کنار شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ' ایران فقط تهران نیست' نگاه همه جانبه و عدالت محور به سمت استان ها معطوف شده است.
وی گفت: با همین نگاه توزیع امکانات و برنامه های فرهنگی هنری بخوبی در سطح استان ها توزیع شده است.
غیاثی ندوشن ادامه داد: اعزام گروه های فرهنگی هنری به خارج از کشور و برگزاری هفته های فرهنگی بویژه توسط استان های مرزی مورد تاکید ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
وی افزود: هفته های فرهنگی بین استان های مختلف با هدف ایجاد تعادل فرهنگی در بین مناطق مختلف کشور ، آشنایی مردم مناطق مختلف با فرهنگ های یکدیگر و اینکه هنر هنرمندان هر استان در استان های دیگری دیده شود هدف اصلی این رویکرد است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: حداقل 20 درصد از اعتبارات معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ها سوق داده و هزینه می شود.
غیاثی ندوشن افزود: در برخی از معاونت ها حتی بیش از 20 درصد نیز این کار انجام می گیرد که انتظار می رود این مهم نهادینه و شاهد رونق بیشتر فرهنگ و هنر در سطح استان ها باشیم.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.