به گزارش ایرنا، علی غیاسی ندوشن روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این موضوع در بین استان های مرزی بویژه جنوب کشور به دلیل همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس مورد توجه ویژه است.
وی بیان کرد: تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ، رونق کسب و کارهای فرهنگی، عمومی سازی و دسترسی فرهنگی از دیگر برنامه های مورد تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
غیاسی ندوشن اظهار داشت: امسال 2.5 درصد از بودجه کل کشور به حوزه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص یافته که از این میزان تنها 13درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق می گیرد.
وی افزود: در استان ها باید تدبیری اندیشیده شود تا با همت استانداران شاهد افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.
غیاثی ندوشن ادامه داد: صدور مجوزهای مربوط به فرهنگ و ارشاد در سایت وزارتخانه در معرض دید قرار گرفته تا از این طریق تمامی اطلاعات قابل انتشار براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بررسی و بازنگری در صدور مجوزهای متعدد سال بعد از انقلاب در دستور کار است و برخی مجوزهای زاید نیز مقرر شده زمینه حذف آنها فراهم شود.
غیاثی ندوشن افزود: تسهیل سازی فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر برای بخش غیر دولتی نیز در دستور کار قرار گرفته که بزودی جزئیات مربوط به آن به استان ها ابلاغ می شود.
وی گفت: در این ارتباط پیش بینی شده مردم براحتی بتوانند مجوزها و درخواست های مدنظر خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.
نماینده مردم شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد کار بسیار سخت و نیاز به تلاش جهادی دارد.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: برای این حوزه نمی توان یک متولی خاص قرار داد و به نوعی باید تمامی دستگاه در مقوله فرهنگ با یکدیگر همکاری کنند.
در این آیین با تجلیل از حمیده ماحوزی، فاطمه کرم پور به عنوان مدیر جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.