به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این روز به هیچ حزب و جناح خاصی تعلق ندارد و بیشتر به منزله استکبار ستیزی است.
وی بیان کرد: معرفی حماسه 9 دی به سود یک حزب و جناح خاص خیانتی آشکار به نظام جمهوری اسلامی و خلاف فلسفه این حرکت حماسی است.
خدری اظهار داشت: این روز فرصتی است تا وحدت و اتحاد ملت ایران بیش از گذشته به جامعه جهانی نشان داده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خبر تغییر استاندار بوشهر را تکذیب کرد و گفت: این موضوع تنها در سطح شنیدنی ها مطرح شده و پایه و اساسی ندارد.
خدری افزود: استاندار بوشهر در مدت یکسال و 2 ماهی که از دوران خدمتش گذشته استانداری پیگیر و پرتلاش نشان داده است و وزیران مختلفی نیز بر عملکرد شایسته وی صحه گذاشتند.
وی ادامه داد: یکصدایی و همدلی موجود در استان بوشهر در سایر دوره ها مسبوق به سابقه نبوده که این یکصدایی بخش قابل توجه آن در سایه فعالیت های استاندار کنونی بوشهر محقق شده است.
نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اجرای طرح راه آهن بوشهر به شیراز گفت: در آینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه کشور عملیات اجرایی لین طرح آغاز می‌شود.
خدری افزود: در این ارتباط پیشنهاد مطالعات طرح ریلی بوشهر به اهواز نیز ارائه شده است.
وی در ارتباط با آخرین وضعیت لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید گفت: دولت مناطق ویژه اقتصادی را از 13 به 83 منطقه افزایش داد که در این زمینه شورای نگهبان با برگشت این لایحه خواستار اصلاح آن شده است.
خدری اظهارداشت: ایراد شورای نگهبان از لایحه مناطق آزاد به سبب افزایش مناطق ویژه در لایحه دولت بوده که با اصلاح آن پیش بینی می ‌شود منطقه آزاد بوشهر امسال در مجلس مطرح و روند تصویب آن پیگیری شود.
خدری در ارتباط با کالای همراه ملوان گفت: با تمهیدات پیش بینی شده واردات کالای همراه ملوان در این استان رونق می گیرد.
وی یادآور شد: از جمله اقدام های صورت گرفته در عرصه فعالیت کالاهای همراه ملوان تامین 70 درصد سوخت آنها با نرخ داخلی است.
خدری بیان کرد: عمده مشکل رونق نیافتن فعالیت های این بخش نوسانات نرخ ارز است که با توجه به ریسک پذیر نبودن بازرگانان این مهم باعث شد واردات کالای ملوان در استان بوشهر در مقطعی دچار رکود شود.
این نماینده مجلس افزود: در این ارتباط درخواست تامین ارز دولتی ملوانان با شناورها و تناژهای مختلف به وزیر کشور ارائه شد که تحقق این مهم به رونق فعالیت های این بخش کمکی دو چندان می کند.
وی در پاسخ سوال خبرنگاری پیرامون عملکرد مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: با جایگزین شدن مدیر جدید در این بخش در حوزه های مختلف شاخص های عملکردی بهبود یافته که از جمله آنها می توان به استقرار اورژانس هوایی بیمارستان تامین اجتماعی و تخت‌ بستری بخش‌های آی سی یو و سی سی یو اشاره کرد.
خدری افزود: در بازدیدهای متعدد از بیمارستان سلمان فارسی تغییرات صورت گرفته در زمان مدیریت جدید بسیار مشهود است که از جمله آنها می توان به استقلال واحد دیالیز بیمارستان در آینده نزدیک و آماده شدن 15 روزه باند پروازی بالگرد اشاره کرد.
وی در ارتباط با موضوع بخش شدن چغادک گفت: این مهم بطور جد در دست پیگیری است و امسال تا سال بخشداری در این شهر استقرار می یابد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این مجموعه در بسیاری از شاخص عملکردی و بویژه قبولی های کنکور رتبه پایینی دارد که در این زمینه باید تغییرات لازم صورت گیرد.
خدری بیان کرد: در ارتباط با توزیع بسته های حمایتی مدارس غیر انتقاعی نیز عدالت رعایت نشده تا جایی که از 50 بسته حمایتی اعطایی به استان سهم بوشهر، گناوه و دیلم هفت بسته و سهم دشتستان به تنهایی 31 بسته بوده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.