به گزارش ایرنا، نویسنده مطرح ملی کشور روز شنبه در این کارگاه آموزشی گفت: طنز و اکنشی طبیعی در برابر امور جدی، کهنه، ناکارآمد و جعلی و کارکرد آن نقد اجتماعی، بیان حقایق، فهم جدید از واقعیت، تغییر فهم، ادراک و خندیدن است.
احمد اکبرپور افزود: طنز در هر قالبی که عرضه شود نظم و نظام های موجود را به هم می ریزد تا منطقی را غیر از منطق معمول جایگزین آن کند.
وی ادامه داد: اغراق، تضاد، پارودی یا نقیضه، بلاهت و جابجایی از تکنیک های طنز به شمار می رود.
اکبرپور گفت: نویسنده موفق سعی می کند سطح و عناصری که در داستان غایب هستند پیدا کند و با درک تکنیک مورد نیاز داستان خود را به سرانجام برساند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: استعدادها برای شکوفایی بهتر نیازمند محیط مناسب هستند و سطح کیفی داستان نویسان خورموج نشان می دهد زمینه رشد در این شهر فراهم است.
حمید زارعی افزود: شهرستان دشتی در زمینه داستان نویسی از شهرستان های برتر و فعال استان بوشهر است ودر این سالها نیز نویسندگان جوانی به استان و کشور معرفی شده است.
وی تاکید کرد: برگزاری این کارگاه ها نقش بزرگی در ارتقای دانش نوجوانان، جوانان و هنرمندان شهرستان در زمینه داستان و طنز دارد.
در این کارگاه معصومه شیخیانی، انسیه وصالی فرد، مهسا کدخدایی، فرشته گزدرازی، صدیقه نیرو و روح الله حاجی زاده به خواندن داستان پرداختند.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.