به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله 'سید محمود هاشمی شاهرودی' در مسجد شهید خسروی این شهرستان افزود: یار صدیق امام راحل و یاور وفادار رهبر معظم انقلاب همواره در راه اعتلای کلمه الله و تقویت بنیان های اسلامی و تلاش در جهت عزت و اقتدار مسلمانان مجدانه تلاش و کوشش کرد.
وی اظهارداشت: عالمی که هیچگونه ادعایی در مورد خدماتی که به اسلام و نظام کرده بود نداشت و به تعبیر رهبر مظعم انقلاب یار و از کارگزاران صدیق انقلاب و امانتدار بود.
امام جمعه گناوه گفت: این عالم بزرگوار که درس چگونه زیستن از مکتب نجف را به ارث برده بود در آغاز جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام از حدود و ثغور جغرافیایی کشور عزیزمان حفاظت و پاسداری کرد.
وی بیان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اگرچه شخصیتی بود که جایگاه علمی و فقهی او برای جامعه هنوز مشخص نشده، اما آشنایی و تسلط کامل به مبانی فقه و حقوقی داشت و آثارش مایه خیر و برکت برای حوزه های علمیه و مکتب تشیع است و بر تارک تاریخ می درخشند.
رکنی حسینی بااشاره به اینکه آیت الله هاشمی، سه برادر شهید دارد، گفت: عالم در تعبیر روایات به عنوان یک مرزبان عقیدتی معرفی شده که با رفتن آن ضرر جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود.
وی افزود: این شخصیت والامقام درحالیکه در مکتب امام راحل و بزرگ عالم اسلام شهید صدر پرورش یافته، خیلی ها امروز هنوز از آثار قلمی وی اطلاعی ندارند.
امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر می بینیم انقلاب و نظام در آستانه 40 سالگی قرار دارد بخاطر زحمات علما و مجاهدان در راه حق و حقیقت همجون آیت الله شاهرودی است.
وی با تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار گفت: علما در طول تاریخ شیعه وظیفه هدایت انسان ها را برعهده دارند که با ازبین رفتنشان کمتر خلا آنان پر شده اما راه و عقیده و آثار قلمی او برای ما درس و پند است.
امام جمعه گناوه ادامه داد: این عالم فقید چنان در جامعه جایگاه والایی داشت که همه مراجع و شیعیان در زمان ارتحال ادای احترام کردند و باعزت در کنار کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی دوشنبه شب این هفته پس از تحمل یک دوره بیماری در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت پیکر مطهرش با حضور روسای قوای سه گانه،‌ مقام ها و مسئولان کشوری و لشگری در تهران تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) تهران به قم منتقل شد.
پیکر مطهر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقیه عالیقدر و استاد بزرگ حوزه با حضور گسترده مردم قم در این شهر مقدس تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.