به گزارش ایرنا، اسکندر پاسالار روز یکشنبه به مناسبت سوم دیماه سالروز تاسیس ثبت احوال در کشور افزود: با توجه به اینکه امسال پایان زمان استفاده از خدمات کارت ملی قدیمی است افرادی که تاکنون نسبت به تغییر کارت خود اقدام نکرده اند هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال استان مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر برای 614هزار و 535نفر معادل 72 درصد از جمعیت استان بوشهر کارت ملی هوشمند صادر شده است.
پاسالار اضافه کرد: همچنین کارت ملی هوشمند 15 هزار نفر نیز صادر شده که تاکنون افراد برای دریافت آن به مراکز ثبت احوال مراجعه نکرده اند با توجه به اینکه امکان پست کارت های ملی هوشمند صادر شده وجود ندارد افراد نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند در غیراینصورت به تهران برگشت و فرد باید دوباره برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام کند.
وی با اشاره به فعالیت پنج ایستگاه‌ سیار در استان بوشهر ادامه داد: در راستای روان سازی کار با راه اندازی پنج ایستگاه سیار زمینه صدور کارت ملی هوشمند برای جانبازان، معلولان و سالخوردگانی که شرایط حضور در ایستگاه های ثابت را ندارند فراهم شده است.
پاسالار با اشاره به اینکه ثبت احوال از حالت سنتی به الکترونیکی تغییر یافته است گفت: بیش از یک میلیون و 494 هزار سند ولادت و فوت در استان بوشهر آرشیو الکترونیکی شده است.
وی در خصوص وقایع حیاتی در 9 ماه گذشته سال جاری افزود: در این مدت 15هزار و 18 ولادت و 2هزار و 844 واقعه وفات در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 9 درصد و 6.3درصد کاهش نشان می دهد.
پاسالار یادآور شد: همچنین در 9 ماه گذشته پنج هزار و 512 واقعه ازدواج و یک هزار و 427 واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 4.2 و 1.5درصد کاهش نشان می دهد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.