عبدالکریم گراوند روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مجمع استانداران بعد از انقلاب اسلامی با حضور بیش از 300 استاندار و سرپرست استانداری با گرایش های مختلف سیاسی در قالب یک تشکل صنفی از سال 1383 در کشور شکل گرفته و تاکنون در برخی از استان ها نیز چندین نشست برگزار کرده است اما این مهم در بوشهر برای نخستین بار هفته گذشته برگزار شد.
وی یادآورشد: مجمع استانداران ظرفیت فوق العاده مدیریتی است که می تواند از طریق مشاوره و نشست های تخصصی و کارشناسی برای کمک به شتاب در توسعه کشور نقش آفرین باشد.
استاندار بوشهر اظهارداشت: یکی از برنامه های مجمع استانداران کشور از زمان شکل گیری، حضور در استان هاست که به همین منظور کارگروه و کمتیه تخصصی استانی ماموریت برگزاری چنین نشست هایی با حضور استانداران و سرپرستان استانداری را برعهده دارد.
گراوند گفت: استانداران و سرپرستان استانداری شرکت کننده در این نشست ها در رابطه با توسعه، مسائل و مشکلات، انتقال تجارب و برنامه هایی که در ذهنشان برای توسعه استان دارند، بحث و تبادل نظر می کنند.وی با بیان اینکه برگزاری نشست مجمع استانداران زمینه آشنایی بیشتر اعضا با رشد و توسعه کشور را فراهم می کند افزود: برخی از استانداران در چندین استان توفیق خدمت داشته اند که حاصل تجربه این افراد در قالب این نشست ها و کسب دیدگاه های مختلف جمع بندی و در کارگروه و کمتیه تخصصی استانی پیگیری می شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: سید احمد نصری به عنوان پنجمین استاندار اول انقلاب در بوشهر در نشست اخیر مجمع استانداران ادوار این استان ذکر خاطره ای از اهتمام حضرت امام (ره) در مورد بوشهر داشت که یک نکته تاریخی است و تاکنون ما از آن مطلع نبودیم که می تواند منشور و درس بزرگی برای مدیران کشور باشد که حتی امام در شرایط خاص اول انقلاب نیز بجد همه مسایل را پیگیری می کرد.
وی گفت: براساس بیان آقای نصری حضرت امام (ره) 2 بار از وزیر کشور وقت(حجت الاسلام ناطق نوری) در مورد بوشهر به صورت ویژه سوال کرد که برای مشکلات بوشهر چکار کردید که حساسیت امام راحل حتی در شرایط جنگ تحمیلی نیز یک لحظه از توجه به مسایل مردم غافل نبوده اهتمام ما مدیران برای خدمتگزاری به مردم را دوچندان می کند.
گراوند افزود: همه مطالب نشست های تخصصی 2 روزه مجمع استانداران ادوار مختلف بوشهر، جمع بندی و کارگروه تخصصی در تهران جلساتی با محوریت توسعه بوشهر در مجمع استانداران با حضور استاندار، معاونان و مدیران مربوطه برگزار و امور را پیگیری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برخی اظهارنظر ها در مورد بی نتیجه بودن چنین نشست هایی غیر منصفانه است گفت: در آستانه برگزاری آیین های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همه ما باید با همدلی آمال و آرزوی دشمنان که نمی خواهند این مهم محقق شود را نقش برآب کنیم و یکی از اقدمات مثبت در این زمینه نیز حضور استانداران چهار دهه با گرایش های مختلف سیاسی در استان هاست که پیام وحدت و انجسام درون نظام را به دنیا منعکس می کند.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی افراد در اظهارنظرها کارشناسی بودن مجمع استاندارن را زیر سووال برده بودند یادآورشد: کسی که حداقل 40 سال در کشور کار کرده و تجربه استانداری در چند استان را دارد و زمانی که این افراد در سمت مدیریت ارشد کشور بوده اند شاید ما دانش آموز یا دانشجو بوده ایم اگر کارشناس نباشد چه کسانی می توانند کارشناس باشند.
گراوند افزود: به عنوان یک نیروی وزارت کشوری معتقدم نشست مجمع استانداران به هم افزایی و انتقال تجربه و به عنوان سرمایه بزرگ مدیریتی شناخته می شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: برخی از استاندارن بدلیل تجارب کاری با مسئولان عالیرتبه نظام ارتباط دارند که حتی در مورد مسائل مدیریت عالی کشور نیز به نظام پیشنهادهایی ارایه می کنند که حضورشان در مجمع استانداران از طریق مذاکره و پیگیری منجر به رفع مشکلات استان ها می شود.
وی یادآورشد: براساس اظهار نظر امام جمعه بوشهر تجارب استانداران گنجینه مدیریتی است که همه کشور های موفق دنیا از تجارب مدیرانشان به عنوان ظرفیتی غنی استفاده بهینه می کنند برهمین اساس و همین رویکرد این نشست در بوشهر برگزار شده تا از دانش و تخصص استاندارن ادوار مختلف بوشهر برای توسعه استان کمک گرفته شود.
گراوند افزود: کسانی که در مورد مجمع استانداران در بوشهر اظهار نظر می کنند ای کاش از ما علت تاخیر در برگزاری چنین نشست های را مطالبه می کردند و عدم حضور برخی از استانداران نیز ناشی از مشغله کاری آنها بود طوریکه یکی از استانداران خارج از کشور و برای چند استاندار نیز مقدمات سفر فراهم شده بود اما بدلیل همزمانی با جلسه پیش بینی نشده آنها، امکان حضورشان در استان فراهم نشد.
استاندار بوشهر گفت: فضای آرام در شرایط فعلی بزرگترین تدبیر دولت، حاکمیت، نظام، جناح ها و گروه های سیاسی و بحث امنیت ملی انسجام و در سایه آن اتحاد و امید آفرینی است.
وی با بیان اینکه کمبودها، نارسایی و مشکلات را قبول داریم، ولی شرایطی که کشور با آن درگیر است را هم باید دید اظهاردشت: دولت در روزهای نخست استقرار تلاش کاری و کارشناسانه بزرگی در سیاست خارجی داشت که منجر به برجام شد که آرامش خوبی را در کشور فراهم و زمینه رونق اقتصادی و سرمایه گذاری را فراهم کرد.
گراوند بیان کرد: اما با استقرار هیات حاکمه جدید آمریکا و خروج یکطرفه از برجام که باعث انزوای جهانی آنها شده است برای مدیریت اجرایی کشور مشکلاتی ایجاد کرده که باید برای برون رفت و مقابله با آنها تلاش مضاعف کرد.
وی گفت: از زمان پذیرش مسئولیت در جایگاه نماینده عالی دولت در بوشهر مبنای کار این بود که اگر نقدی از عملکرد دولت است حتی اگر منصفانه هم نباشد طوری رفتار کنیم که آرامش استان حفظ شود و در سایه آرامش بدنبال توسعه استان باشیم.
استاندار بوشهر افزود: ما باید بعد از 40سال حکومت داری این فهم را پیدا کرده باشیم که با دیدگاه های متفاوت کنار هم برای تعالی و توسعه کشور گام برداریم زیرا بزرگترین نعمت، نظام جمهوری اسلامی است و حضرت امام (ره) نیز بر حفظ آن تاکید کرده است.
گراوند با بیان اینکه این مهم در سایه اتحاد، انسجام و آرامش تحقق می یابد یادآورشد: در این مدت با همه احترامی که برای بزرگان، علما، روحانیت، نمایندگان مجلس، نماینده خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان که از همراهی و همکاری آنها در پیشبرد امور استان قدردانی می کنم اما سعی کردم با همه این چارچوب و احترام، سازمان نیز بر اساس رسالت خود حرکت کند زیرا باید پاسخگوی دولت باشم.
وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب استانداران نماینده حاکمیت هستند برهمین اساس اگر قرار است فردی در این جایگاه قرار گیرد باید هم و غمش این باشد ولی اینکه در جایی صحبتی و نقدی غیر منصفانه از عملکرد دولت و نظام شود، آرامش را حفظ کند و از این بابت خرسندم که در استان فضای آرامی برقرار است و دوستان نیز اگر نقدی می کنند امیدوارم از سر دلسوزی و اصلاح امور باشد نه کینه که به نوعی فضای آرام کار آلوده و آغشته به غرض ورزی ها شود زیرا از این امر پرهیز کردم و اجازه هم به کسانی که خلاف مسیر اتحاد و همدلی بخواهند اقدام کنند را نخواهم داد.
گراوند از انجام سفر رئیس جمهوری درسال جاری به استان بوشهر خبر داد و گفت: هرچند این استان شهریور ماه پارسال نیز برای افتتاح چند طرح میزبان دکتر روحانی بود اما برنامه دولت قبل از پایان سال نیز بازدید از بوشهر است که تلاش برای استفاده بهینه از این فرصت و توسعه و آبادانی استان در دست انجام است.
استاندار بوشهر افزود: برنامه زمان بندی دقیق سفر رئیس جمهوری به این استان مشخص نیست و پس از مشخص شدن با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
6045/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.