به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهر افزود: آمار شرکت کنندگان بوشهری در پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: فراهم کردن شرایط لازم برای صدور وزیرا در استان بوشهر از جمله عوامل افزایش متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین بود.
استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به عملکرد مثبت همه دستگاه های اجرایی در فراهم کردن زمینه لازم برای اعزام زائران اربعین باید نقاط ضعف و قوت این حرکت مهم و خودجوش بررسی و ضعف ها برطرف شود تا مردم در سال های بعد با زحمت کمتری روبرو شوند.
گراوند بیان کرد: با همدلی و هماهنگی خوب مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر امسال از استان‌های برتر کشور در زمینه اعزام زائران به راهپیمایی اربعین حسینی بوده است.
استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت تجلیل از مدیران کمیته‌های اربعین استان بوشهر ادامه داد: مردم کارهای بزرگی در راهپیمایی عظیم اربعین انجام دادند که باید فرهنگ انجام اینگونه کارهای مردمی در جامعه نهادینه شود.
وی اضافه کرد: عشق و علاقه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باعث شد تا نرخ‌ های اعزام زائران با وجود افزایش تقاضا شاهد کاهش قیمت کرایه برای اعزام زائران باشیم.
استاندار بوشهر ادامه داد: برای ایجاد موکب استان بوشهر در مرز، نیازمند طرح جامعی هستیم که با اجرای آن بهترین خدمات به زائران در سال های بعد ارائه شود.
وی یادآور شد: از 53 موکب پیش بینی شده از استان بوشهر 19موکب در استان مستقر بود.
استاندار بوشهر گفت: امسال 560 دستگاه اتوبوس کار انتقال ١٨ هزار و ٥١٢ زائر را انجام دادند و 612 دستگاه اتوبوس نیز مسئولیت بازگشت ٢٤ هزار و ٥٤٢ زائر را به استان برعهده داشتند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: پیاده روی اربعین حرکتی مردمی، خودجوش و شورآفرین بود که جهانیان را متعجب کرد.
سردار علی رزمجو افزود: راهپیمایی اربعین امسال نشان داد توطئه های دشمن ذره ای در ارادت قلبی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) تاثیری نداشته است.
وی با اشاره به راه اندازی ستاد اربعین درهمه نواحی مقاومت استان بوشهر و فعالیت موکب سپاه استان در مرز شلمچه اظهار داشت: توزیع سه هزار دست غذا روزانه در بین زائران، اسکان ٥٠٠ نفر در مرز شلمچه و هزار و 700 نفر در اردوگاه، اعزام چهار اکیپ پزشکی به عراق، استقرار پنج موکب درمانی در عراق و اعزام ٨٠ پزشک و کادر پزشکی به صورت داوطلبانه از دیگر خدمات ارائه شده در اربعین بود.
وی یادآور شد: از ٢٨ مهر تا ٨ آبان ٣6 هزار زائر از مراکز درمانی سپاه استان بوشهر خدمات درمانی دریافت کردند.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.