فاطمه دهقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از هر شهرستان استان بوشهر 2 تا 3 روستا که قابلیت خوبی در حوزه گردشگری دارند، هدف این طرح است.
وی اضافه کرد: در شهرستان گناوه روستاهای مال قائد، جزیره جنوبی و شول مشمول این طرح قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این طرح در دیگر روستاهای استان بوشهر حمایت می شود، اظهار داشت: هدف اصلی این طرح اشتغالزایی مردم استان در مناطق روستایی است که سعی داریم با حمایت و همراهی آنان، دستگاه های اجرایی و استانداری بخوبی اجرایی شود.
دهقانی ادامه داد: باتوجه به اینکه روستاهای استان 6 ماه از سال دارای آب و هوای مطلوب و قابلیت های خوبی از جمله سواخل زیبا است باید از این ظرفیت ها در جذب گردشگر به نحو احسن استفاده کرد.
وی گفت: ایجاد 15 اقامت گاه گردشگری، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات مردم روستا به مدت 40 تا 60 روز به منظور کسب درآمد و آشنایی هموطنان با فرهنگ آنان از جمله اقدامات و اهداف این طرح است که در نوروز سال آینده عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر به تسهیلات اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال روستایی 2 نوع تسهیلات پیش بینی شد که یکی از آنها در پی تفاهم نامه بین بانک سینا و معاونت توسعه روستایی توسط کارگروه دفتر امور روستایی مدیریت می شود.
وی اظهار داشت: 250 میلیارد ریال اعتبار به اشتغال روستایی در سال جاری اختصاص یافته که در این زمینه طرح های مختلفی از کارگروه روستایی دریافت و در دست بررسی و تعدادی به بانک ها ارجاع شده است.
دهقانی افزود: از این محل در سال گذشته نیز 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که نزدیک به 53 طرح اجرا و اشتغال 607 نفر را به همراه داشت.
وی به اعتبارات توسعه روستایی که در سامانه یکپارچه ملی کارا پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: تاکنون ازاین محل تسهیلات قابل توجهی به مردم در قالب طرح هایی که به کارگروه این سامانه ارجاع داده پرداخت شده که امسال نیز ادامه دارد.
دهقانی اظهارداشت: امیدواریم با اجرای این طرح ها شاهد توسعه، رونق و آبادانی بیش از پیش روستاها باشیم.
بیش از 20 درصد از جمعیت 103 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.