سجاد بنابی روز پنجشنبه درحاشیه نشست ارزیابی 6 شرکت نوپا برای پذیرش توسط شتاب دهنده دیموند در بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله نخست از 15 شرکتی که ارزیابی شدند چهار شرکت مورد پذیرش واقع و فعالیت خود در زمینه کسب و کارهای نوپا را آغاز کردند.
وی بیان کرد: در دومین مرحله نیز 6 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه کسب و کارهای نوپا ارزیابی شدند که از این شمار یک مورد پذیرش واقع شد.
بنابی افزود: تسهیلات پرداختی به شرکت های پذیرش شده سقف معینی نداشته و آنها بستگی به طرحی که دارند می توانند از تسهیلات مورد نیاز برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در این شرکت ها نیاز به بازپرداخت ندارد و ریسک سرمایه گذاری نیز را خود سرمایه گذار متحمل می شود.
بنابی اظهار داشت: در وزارت ارتباطات فعالیت هایی آغاز شده تا سرمایه گذارهایی که در پایتخت هستند به کسب و کارهای استانی اهمیت بیشتری دهند.
وی گفت: با توجه به تکمیل شدن لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات در لایه های خدمات و محتوا نیز رویکرد شکل گیری کسب و کارهای محلی و توسعه آن در دستور کار است.
بنابی افزود: براساس آمار معاونت علمی ریاست جمهوری مجوز 50 شرکت شتاب دهنده در کشور صادر شده که از این شمار مجوز صادر شده تنها 10 شرکت فعال شدند.
وی اظهار داشت: 90 درصد این شرکت ها در تهران فعالیت دارند و فعالیت های شرکت های شتاب دهنده در اصفهان و شیراز صورت گرفته و بتازگی نیز فعالیت این شرکت های شتاب دهنده در بوشهر و تبریز آغاز شده است.
بنابی افزود: مجموعه معاونت نوآوری فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات طرحی را آماده کردند که علاوه بر حوزه شتاب دهی، سرمایه گذارها نیز در سطح استان ها فعالیت کنند.
تفاهم نامه بهبود فضای کسب و کارهای نوپا و رونق زیست بوم کارآفرینی در سفر مرداد ماه سال جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بوشهر به امضا رسید.
امضای این تفاهم نامه در اجرای اقتصاد مقاومتی و برای ارتقای تعامل دانشگاه ها، کارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان با بخش صنعت صورت گرفت.
اجرای سیاست های حمایتی و اشتغالزایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه زیست بوم کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برای جامعه هدف از طریق تشکیل شرکت های نوپا و توسعه دهنده کارآفرینی با گروه دیموند از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
مقرر شده با اجرای تفاهم نامه شاهد تحولی شگرف در زمینه سازی برای رونق فعالیت و شکل گیری شرکت های دانش بنیان در استان بوشهر فراهم شود.
با توجه به نیاز استان بوشهر به شتاب دهنده در قالب این تفاهم نامه دفتر شتاب دهنده دیموند فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.