به گزارش ایرنا، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران گناوه در آموزشگاه شهید محمدجوادفروتن گفت: برگزاری چنین مانورهایی بویژه در بین دانش آموزان باتوجه به اینکه کشور روی نوار زلزله قرار دارد و همه ساله در بیشتر شهرها این حادثه رخ می دهد، در آگاهی بخشی و کاهش خسارت های جانی و مالی اثرگذار باشد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: آموزش دوره های امداد و نجات از راه های اصلی مقابله با آسیب های زلزله است که در این شهرستان به آن اهتمام جدی می شود.
وی اظهارداشت: در ساخت و سازها مسایل ایمنی و فنی باید بخوبی رعایت شود و در این ارتباط نظام مهندسی و شهرداری این بندر نظارت مستمر داشته باشند.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی از مهمترین اهداف برگزاری این مانور است.
عبدالعلی صیادی از دستگاه ها و نهادهای شرکت کننده در این مانور تقدیر کرد.
در این مانور فرضی پس از به صدا درآمدن زنگ زلزله، دانش آموزان به نقاط امن پناه بردند و نیروهای امدادی به کمک آسیب دیدگان شتافته و آنان را به مراکز درمانی انتقال دادند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد./
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.