به گزارش ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد سه شنبه در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر افزود: ژئو پارک علاوه بر اینکه بسترساز آموزش و پژوهش های گسترده در منطقه می شود شکوفایی فرهنگی و اقتصادی جامعه محلی را به همراه دارد.
وی اظهارداشت: برای ایجاد ژئو پارک در استان بوشهر تعامل و همکاری بین نهادهای مختلف دراین زمینه امری ضروری است.
پردیس زمین‌شناسی یا ژئوپارک ، منطقه‌ای است که در آن میراث زمین‌شناختی آن ناحیه، با مدیریتی دقیق و دائمی حفظ و نگهداری می‌شود.
این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا کند.
ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده‌های زمین‌شناسی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر نیز برخوردار باشد.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل اتاق فکر محیط‌ زیست استان بوشهر با مشارکت سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: مطالبه‌گری چالش‌های اصلی زیست ‌محیطی استان به عنوان یک مطالبه ملی و پرارزش باید مورد توجه قرار گیرد.
قلی نژاد افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیازمند برقراری ارتباط هر چه بیشتر با سازمان‌ها و مراکز علمی به‌ خصوص دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای اصلی ترویج آموزش عالی است.
وی یادآورشد:دراین راستا برنامه‌هایی برای انعقاد قرارداد در حوزه‌های پژوهش محیط‌ زیست با این مراکز در نظر گرفته شده است.
دراین نشست کارشناسان و مسئولان گزارشی از چالش‌ها و فرصت‌های محیط ‌زیست استان ارائه کرده و به معرفی ظرفیت‌های حوزه پژوهشی و فناوری‌های نوین در حیطه محیط زیست پرداختند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.