به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر در این نشست گفت: استان بوشهر با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس از قابلیت فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار است.
سعید زرین فر افزود: یکی از این ظرفیت مجتمع بندری نگین است که سرمایه گذاران کره ای می توانند برای احداث مخازن گاز مایع در این مجتمع سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: همچنین مارینا و سایت بازی های تفریحی دریایی و پایانه صادرات مواد معدنی از دیگر قابلیت ها برای سرمایه گذاران خارجی در استان بوشهر است.
زرین فر اضافه کرد: طرح ایجاد خط ریلی بین بوشهر و عالی شهر به عنوان یکی از شهرهای اقماری بوشهر از دیگر ظرفیت هاب سرمایه گذاری در استان بوشهر است.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: معادن یکی از ظرفیت های قابل توجه این استان است، طوریکه بوشهر رتبه ششم ایران را در ارتباط با ظرفیت های معدنی به خود اختصاص داده است.
خورشید گزدرازی افزود: استان بوشهر اکنون ظرفیت سالانه تولید 2 میلیارد تن مواد معدنی خام و فرآوری شده دارد که افزایش این ظرفیت تا سقف پنج میلیارد تن پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: با این شرایط احداث پایانه صادرات مواد معدنی بوشهر می تواند امکان صادرات مواد معدنی استان های جنوبی را از طریق استان بوشهر فراهم کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با سه هزار و 900 هکتار مساحت و رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت قابل توجهی برای سرمایه گذاران این بخش است.
مهدی صفوی افزود: برای این منطقه مجوز دریافت 45 میلیون مترمکعب گاز از طریق خط ششم انتقال گاز سراسری گرفته شده و برای پالایشگاه این منطقه ظرفیت پالایش 150 هزار بشکه نفت در شبانه روز پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: هر گونه فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به مدت 13 سال معافیت مالیاتی دارد و سرمایه گذاران برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات نیز از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستنند.
صفوی اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی مهیای واگذاری مطالعات انجام شده در ارتباط با این منطقه است.
مدیرعامل شرکت عمران عالی شهر گفت: این شهر به عنوان یکی از 17 شهر جدید کشور جمعیت مصوب آن 10 هزار نفر است که با این وجود اکنون 25هزار نفر در آن سکونت دارند.
علی مقاتلی افزود: در این زمینه یکی از طرح های مورد پیشنهاد ایجاد خط ریلی بین بوشهر و عالی شهر است.
وی گفت: برای این طرح 6 مسیر پیش بینی شده که مسافت آن بین 19 تا 20 کیلومتر است.
مقاتلی ادامه داد: این طرح با هدف استفاده بهینه از زمان، ایمنی مسافر، کاهش سوانح جاده ای حائز اهمیت ویژه است که سرمایه گذاران کره ای می توانند از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنند.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.