به گزارش ایرنا، عباس جمشیدی روز چهارشنبه در صبحگاه ایثار و شجاعت و رزمایش پدافند غیرعامل در مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) بوشهر افزود: پدافند غیرعامل همواره از موضوع های مهم و اساسی است که اگر به آن توجه نکنیم آسیب می بینیم.
وی اظهار داشت: تلاش می شود با برگزاری رزمایش های مختلف کاستی ها و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای ارتقای سطح ایمنی جامعه برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: اجرای پدافند غیرعامل نیازمند نگاه علمی است و دراین ارتباط برای بهره گیری از اندیشه های نخبگانی اتاق های فکر تشکیل شده است.
کرم چرومی افزود: در بحث پدافند غیرعامل به فرهنگ سازی، هم افزایی دستگاه ها و نهادها، به روز کردن بانک اطلاعاتی اماکن، مطالعه زیرساخت ها و ارتقای سطح علمی اعضای ذیربط ضروری است.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل یک موضوع بین رشته ای و تهدید شناسی است که از این طریق پیش از رویارویی با مشکل چاره اندیشی می شود.
چرومی تاکید کرد: با توجه به کارکرد و اهمیت پدافند غیرعامل در سطح کشور شورای پدافند غیرعامل در استان ها تشکیل و تصمیم های لازم در این زمینه گرفته می شود.
وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل فرهنگ سازی است که باید کارکرد این سازمان در جامعه معرفی و بدانیم که در مقابل تهدیدها باید چه تدابیری بیندیشیم که کمترین آسیب را متحمل شویم.
چرومی یادآور شد: هر سال همزمان با 8 تا 14 آبان ماه رزمایش های فنی، تخصصی و نشست های مختلفی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه و ارتقای سطح ایمنی در جامعه برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه ایران از جمله کشورهای حادثه خیز دنیا به شمار می رود توجه و رعایت اصول و مسائل ایمنی و ترویج آنها در جامعه ضروری است.
ناصر کرمی افزود: مدیریت بحران برای بهتر زیستن و ارتقای سبک زندگی است و تلاش می شود این مهارت ها از سال های کودکی تا جوانی به نسل آینده جامعه آموزش داده شود.
وی تاکید کرد: بهترین وضعیت در بحران ها داشتن روحیه مشارکت جمعی، همگرایی و تفکر جمعی است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.