به گزارش ایرنا، حسام منصوری مطلق روز سه شنبه در نشست با نمایندگان شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب در فرمانداری گناوه افزود: تعیین تکلیف حریم خطوط لوله های نفت سالیان متمادی است که مورد اختلاف و مناقشه اهالی روستاهای سربست و مال خلیفه با شرکت نفت بوده و به یک پروسه طولانی مدت تبدیل شده که باید حل و فصل شود.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون، 2 کارشناس از طرف مالکان و شرکت نفت در اراضی این روستاها برای نرخ گذاری تعیین و درصورت اختلاف میان طرفین، کارشناس مرجع بی طرف توسط دادگستری معرفی می شود.
منصوری مطلق گفت: با بررسی نقشه های حریم خطوط لوله های نفت تلاش خواهد شد تا توافق نهایی میان مالکان و نمایندگان شرکت نفت، کارشناسان و نقشه برداران انجام و طرح تعیین حریم آنها بزودی آغاز بکار کند.
معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: پس از تعیین حریم خطوط لوله های نفت و تملک اراضی روستاهای سربست و مال خلیفه، روند احداث طرح میدان امام علی (ع) که دچار تاخیر زیادشده نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی بر رسیدگی به حقوق اجتماعی مردم روستاهای همجوار این شهرستان با خطوط لوله های نفت تاکید کرد و افزود: مردم این منطقه در دوران هشت سال دفاع مقدس با زندگی درجوار خطوط انتقال نفت، متحمل خسارات جانی و مالی ناشی از بمباران هواپیماهای دشمن شدند و امروز نیز به عنوان حافظان بی مزد و منت از لوله های نفت و حراست و پاسداری می کنند که باید به آنان توجه و اهتمام ویژه شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق نفت خیز کشور با قدمت چندین ساله است و 6 خط لوله اصلی صادرات کشور به جزیره خارگ از طریق بندر گناوه عبور می کند.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.