بازنشستگی بعد از فوت را بنیاد شهید گذاشته و خدا پدرشان را هم بیامرزد. از این آیه قرآن استفاده کرده اند که شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند؛ و 30 سال که از شهادتشان بگذرد آنها را بازنشسته می کنند. دستشان درد نکند و خدا حفظ کند کسانی را که این فکر به مغزشان آمده است. اما چرا این طور دسته بندی کرده اید؟

پایگاه خبری جماران: پدر یکی از شهدای دفاع مقدس در مطلبی که برای ما فرستاده با گلایه از بنیاد شهید و امور ایثارگران که حق سنوات و بازنشستگی را به فرزندش نمی دهند، ضمن توضیحی در خصوص علت این مسأله، از مسئولین این بنیاد خواست که قانون «وحدت رویه» را در این زمینه اجرا کنند.

مشروح مطلب این پدر شهید را در ادامه می خوانید:

چرا بنیاد شهید، شهدا را دسته بندی کرده اند؟ شهدا از لحاظ مقام و منزلت نزد خدا و جامعه یکسان هستند. بچه 17 ساله ای که برای این مملکت شهید شده پدر و مادر ندارد؟! چرا خانواده این بچه 17 ساله باید از مزایایی که به بقیه شهدا داده اید محروم باشند؟ شما شهید 20 ساله را بعد از گذشت 30 سال از شهادتش بازنشسته نکرده اید و به او حق سنوات بازنشستگی داده اید؛ و به این بچه بسیجی 17 ساله می گویید پدر و مادرت تحت تکفل تو نبوده اند.

قانون تحت تکفل یک چیز دیگری است. اگر حقوق برای این خانواده ها تعیین نکنند و بگویند این بچه بسیجی بوده و حقوق به او تعلق نمی گیرد، نمی گیریم. اما شما چیزی که می توانستید ندهید را داده اید و چیزی که باید بدهید را نمی دهید. شما به چه مجوزی دسته بندی کرده اید و می گویید این بچه زیر 17 سال است و سنوات خدمت ندارد و دیگری بالای 18 سال است و سنوات خدمت دارد؟! از چه ماده قانونی استفاده کرده اید؟! من یک نفر این مشکل را ندارم و شاید صدها نفر این طور باشند. من با 90 سال سن بر سر کار می روم ولی خیلی خانواده ها هستند که پدر و مادر درمانده دارند و در خانه افتاده اند. چرا باید حق این خانواده ها تضییع شود؟

بازنشستگی بعد از فوت را بنیاد شهید گذاشته و خدا پدرشان را هم بیامرزد. از این آیه قرآن استفاده کرده اند که شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند؛ و 30 سال که از شهادتشان بگذرد آنها را بازنشسته می کنند. دستشان درد نکند و خدا حفظ کند کسانی را که این فکر به مغزشان آمده است. اما چرا این طور دسته بندی کرده اید؟

حضرت امام همیشه از حسین فهمیده به عنوان یک الگو نام می برد. من نمی دانم به خانواده اش مزایا داده اید یا نداده اید؛ ولی می گویید این قانون به یک بچه 17 ساله تعلق نمی  گیرد. این از مغز چه کسی تراوش کرده و به استناد کدام ماده قانونی است؟ ما در قانون مدنی داریم آنچه که از میت می ماند ماترک محسوب می شود و ماترک هم به ورثه می رسد؛ کسی ورثه یا میت را دسته بندی نکرده است. حق سنوات خدمت، ماترک محسوب می شود و باید به ورثه پرداخت شود.

بنیاد شهید ماهیانه چهار، پنج میلیون تومان حقوق به من و مادر شهید می دهند و بحثی در این زمینه ندارم؛ اما می بینم که شهدا را دو دسته کرده اند. برادر خانم من بسیجی 20 ساله و دانشجو بود؛ 30 سال که از شهادتش گذشت، او را بازنشسته کردند و به خانواده اش سنوات خدمت دادند. چون پدر و مادرش فوت شده بودند، این حق را به ورثه در قید حیات دادند؛ که یکی از آنها همسر من بود. قانون «وحدت رویه» یعنی چیزی که در یک اداره مرسوم است را باید به همه بدهند. یعنی بنیاد شهید باید از قانون وحدت رویه استفاده می کرد و این بازنشستگی را به تمام شهدا می داد.

بچه من هم سال 61 شهید شده و سال 91، 30 سالش تمام شد. بعد از رفت و آمدهای فراوان سرانجام گفتند که به شما تعلق نمی گیرد. مسئول حقوقی بنیاد شهید استان تهران گفت که این بچه زیر 17 ساله بوده و به خانواده اش تعلق نمی گیرد. من به رهبری، رئیس جمهور پیشین و رئیس بنیاد شهید نامه نوشتم. در همه نامه ها نوشتم چنانچه به هر دلیل قانونی این قضیه به بچه من تعلق نمی گیرد، کتبا جواب بدهید؛ ضمنا من به عنوان پدر شهید از ریاست بنیاد شهید تقاضا کردم که به من 10 دقیقه ملاقات بدهد. وقتی رفتم پاسخ بگیرم، گفتند نه جواب کتبی به شما می دهیم و نه رئیس بنیاد شهید وقت دارد که به شما وقت بدهد.

من فعلا دارم کار می کنم و چیزی که می گویم مختص فرزند خودم نیست. ولی قانون را رعایت کنند و نارضایتی درست نکنند. الآن عده کثیری از خانواده شهدا از این قضیه ناراضی هستند ولی چیزی نمی توانند بگویند. من که نمی توانم از بنیاد شهید به دستگاه قضایی شکایت کنم. ان شاء الله خداوند به شما توفیق بدهد که بتوانید به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنید تا خدای ناخواسته این زحمات و خون ها به هدر نرود. خواهشم این است که سعی کنید از فرصتی که خدا به شما داده به این مملکت و مردم خدمت کنید.

شماره تماس این پدر شهید نزد پایگاه خبری جماران محفوظ است. همچنین آمادگی داریم توضیحات مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص این مطلب را انعکاس دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.