عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح فردا - سه شنبه - با حضور در خانه ملت به پنج سوال نمایندگان پاسخ می دهد.

به گزارش جماران، احمد امیرآبادی اظهار داشت: رییس جمهوری هشت صبح فردا برای پاسخ به سوال های نمایندگان در مجلس حضور می یابد.
وی یادآور شد: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، رییس‌جمهوری موظف است درمدت یک ماه از تاریخ دریافت سؤال یا سؤالات نمایندگان در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سؤال یا سوال های مطروحه نمایندگان پاسخ دهد.
عضو هیات رییسه مجلس افزود: نمایندگان منتخب سؤال کنندگان حداکثر 30 دقیقه فرصت دارند سؤال ها اعلام شده را مطرح کنند و رییس‌جمهوری نیز حداکثر یک ساعت وقت دارد به این پرسش ها پاسخ دهد.
امیرآبادی با بیان این که طرفین می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند، ادامه داد: براساس آیین نامه داخلی همه سؤالات و پاسخ‌ها می تواند در بخش اول مطرح و در بخش دوم، ابهامات سؤال کنندگان و پاسخ‌های رییس‌جمهوری بیان شود.
وی همچنین گفت: پنج طراح سوال از رییس جمهوری قرار است فردا به مدت 30 دقیقه درباره این سوال ها صحبت کنند، سپس رییس جمهوری به پرسش های آنان پاسخ می دهد.
وی یادآور شد: سوال کنندگان باردیگر می توانند ابهامات خود را از رییس جمهوری سوال کنند و دکتر روحانی به آنها پاسخ می دهد.
نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس درخصوص پاسخ رییس‌جمهوری به هر یک از سؤالات از نظر قانع‌کننده بودن یا نبودن به صورت جداگانه رأی‌گیری می‌شود، چنانچه دو سوم از نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رییس‌جمهوری به هر سؤالی قانع نشوند، آن سؤال به قوه قضاییه ارسال می‌شود.
امیرآبادی ادامه داد: از این رو پنج سوال از رییس جمهوری هر یک جداگانه در جلسه علنی فردا مجلس به رای گذاشته می شود.
به گزارش ایرنا، سوال 80 نماینده از رییس جمهوری روز چهارشنبه - 10 مرداد 97 در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
رییس جمهوری 14 مرداد در نامه ای به رییس مجلس با تاکید بر این که برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به نمایندگان در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد، اعلام کرد: این می تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز بازگو کنم.
پنج محور سوال از رییس جمهوری شامل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در باره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.