رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اهمیت این دیدار گفت که این ملاقات ها ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﻋﻤﻖ رواﺑﻂ میان دمشق و تهران اﺳﺖ.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری سوریه گفت که رویه کنونی آمریکا صحت سیاست های محور مقاومت را برای همگان ثابت کرد.

اسد یکشنبه شب در دیدار امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با وی در دمشق، اظهار کرد: سیاست آمریکا در تعامل پرونده هسته ای ایران، تحریم بر علیه روسیه و تلاش برای طولانی کردن جنگ در سوریه از طریق پشتیبانی از گروه های تروریستی و در پیش گرفتن تهدید همزمان با هر عملیات جدید ارتش سوریه و نیروهای همپیمان بر ضد تروریسم صحیح و درست بودن سیاست‌های محور مقاومت در مبارزه با تروریسم را به اثبات رساند.

وی گفت که این رفتار آمریکا نشان می دهد که تقویت قدرت این محور برای مقابله با شیوه های تخریبی آمریکا و سیاست های برهم زننده ثبات جهانی ضروری است.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اهمیت این دیدار گفت که این ملاقات ها ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﻋﻤﻖ رواﺑﻂ میان دمشق و تهران اﺳﺖ.

اسد بر لزوم تقویت روند هماهنگی مشترک و ایجاد برنامه های همکاری بلند مدت در راستای تقویت عناصر پایدار ملت های ایران و سوریه در مقابله با همه چالش ها، تاکید کرد.

وی گفت روابط دو کشور محکم و پایدار است و تمامی شایعات و فرافکنی‌هایی که درباره آن وجود دارد تاثیری در ارتباط مستحکم‌مان‌ که از ‌بدو پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده‌، نخواهد داشت

وزیر دفاع ایران نیز با اشاره به پایداری مردم و رهبری سوریه و پیروزی های آنها بر تروریسم، تاکید کرد که سوریه توانایی ادامه این راه برای رسیدن به پیروزی کامل و ریشه کن کردن نهایی تروریسم را دارد.

امیر حاتمی گفت که با آزادسازی بخش‌های باقیمانده سرزمین سوریه از اشغال تروریست‌ها، آوارگان این کشور هر چه سریعتر به خانه‌های خود باز گردند.

وی بر ادامه حمایت ایران از حفظ وحدت و استقلال سوریه بدون هرگونه دخالت خارجی تاکید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد. 

امیر حاتمی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال مقام های وزارت دفاع سوریه، سردار علی نژاد وابسته نظامی و جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قرار گرفت. 

شماری دیگر از مقام های کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران و سوریه با حضور در فرودگاه بین المللی دمشق از سرتیپ حاتمی استقبال کردند. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز پس از ورود به دمشق از سوی همتای سوری اش مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مقام های لشکری در این سفر امیر حاتمی را همراهی می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.