جنگنده های عربستان روز گذشته (پنجشنبه) منطقه الکوعی در شهر الدریهمی استان الحدیده را هدف قرار دادند که در این حمله 30 تن از جمله 20 کودک و پنج زن کشته شدند.

به گزارش جماران؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) جمعه شب در واکنش به کشته شدن دستکم 20کودک یمنی در حمله هوایی روز گذشته ائتلاف سعودی به شهرستان «الدریهمی»، در صفحه خود در توییتر نوشت: این خشونت ها چه زمانی پایان خواهد یافت.

به نوشته روزنامه القدس العربی، یونیسف در مطلب خود تصریح کرده است؛ کودکان همچنان قربانی این جنگ سخت و سنگین هستند.

جنگنده های عربستان روز گذشته (پنجشنبه) منطقه الکوعی در شهر الدریهمی استان الحدیده را هدف قرار دادند که در این حمله 30 تن از جمله 20 کودک و پنج زن کشته شدند.

در همین حال «مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه روز جمعه تاکید کرد که در حمله هوایی روز گذشته ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن دستکم 26 کودک و چهار زن کشته شدند.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان 18 مرداد گذشته نیز اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر ضحیان از توابع استان صعده در شمال غربی یمن را هدف حمله هوایی قرار داد که در جریان آن 51 دانش آموز کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.