سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در رابطه با پرونده اخلاگران اقتصادی تا امروز بیش از ۶۷ نفر بازداشت شدند، بیش از ۱۰۰ نفر از افراد دولت ممنوع الخروج شدند برای ۲۶ نفر کیفر خواست صادر شده است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در صد و بیست و نهمین نشست خبری خود ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: عربستان سعودی جنایت هولناک و غیربشری در روزهای گذشته مرتکب شد، این کشور بیش از ده‌ها کودک و هفتاد تن را کشته و مجروح کرد و امیدوارم خداوند آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند.

وی افزود: امروز دشمن سعی دارد مردم ما را به مشکل بیاندازد، اما کور خوانده است و مردم فریب نمی‌خورند. امروز سعی می‌کنند با پمپاژ دروغ، مردم را مایوس و ناامید کنند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: این وسط ضد انقلاب خارج‌نشین هم به آن ها کمک می‌کنند انتظاری از آن‌ها بیش از این نیست. اما عده‌ای هم با احتکار و گران‌فروشی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، آن‌ها دارو و مایحتاج مردم را احتکار می‌کنند. این عده با گران‌فروشی، قاچاق و دسیسه فشار را بر مردم بیشتر می‌کنند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: برای مقابله با این کار چند بازپرس ویژه در نظر گرفته شده است. معاون اول قوه قضائیه ناظر بر این جریان شد.  قرار شد دادستان کل کشور به این موضوع رسیدگی کند و قرار شد پرونده‌های شهرستان هم به تهران بیایند.

وی گفت: تا امروز بیش از ۶۷ نفر بازداشت شدند، بیش از ۱۰۰ نفر از افراد دولت ممنوع الخروج شدند برای ۲۶ نفر کیفر خواست صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: نخبگان و بزرگان کشور انتظار به حق داشتند که این پرونده خارج از نوبت بررسی شود، اگر انتظار مردم و بزرگان و علما هم نبود ما ناگزیر بودیم که این کار را انجام دهیم برای این کار نیاز به استجازه داشتیم.

وی افزود: همان طور که در اخبار مشاهده کردید ایشان اجازه دادند با مواردی که قوه قضائیه اعلام کرده برخورد شود. بلافاصله نشستی برگزار شد که قرار شد ۶ شعبه دادگاه با ۳ قاضی دارای حداقل ۲۰ سال سابقه کار با همین استجازه آغاز به کار کنند.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.