عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تقریبا اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان معتقدند که با توجه به شرایط جدیدی که کشور با آن مواجه است، تئوری حاکم بر رفتار دولتمردان در مواجه با این شرایط از یکسو و ستاد اقتصادی دولت از سویی دیگر مناسب شرایطی که تهدیدات گوناگون داخلی، منطقه و بین‌المللی متوجه کشور است، نیست.

به گزارش جماران؛ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که «مدیریت و تئوری حاکم بر تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند» گفت: اگر اقداماتی از قبیل جابه‌جایی یک نفر یا همه تیم اقتصادی دولت بدون بازطراحی تئوری اقتصادی مورد نظر قرار بگیرد دستاوردی حاصل نخواهد شد.

حسن رسولی با اشاره به نقش و  اهمیت تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: مهم‌ترین بخشی که نشان‌دهنده کاهش کارآمدی دولت در اداره امور کشور است در شرایط کنونی بخش اقتصادی و دکترین و مدیریت این بخش در دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان معتقدند که با توجه به شرایط جدیدی که کشور با آن مواجه است، تئوری حاکم بر رفتار دولتمردان در مواجه با این شرایط از یکسو و ستاد اقتصادی دولت از سویی دیگر مناسب شرایطی که تهدیدات گوناگون داخلی، منطقه و بین‌المللی متوجه کشور است، نیست.

عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان این‌که «عرصه اقتصاد امروز تبدیل به صحنه نبرد واقعی ما با طرف‌های مقابل شده است»، ادامه داد: سازمان اقتصادی دولت باید دچار تغییر و دگرگونی شود و هر دو بخش مدیریت این سازمان و همچنین تئوری حاکم بر آن دستخوش تغییراتی شود. چنانچه هر کدام از این دو بخش به تنهایی مورد توجه آقای روحانی قرار بگیرد و اقدامات یک جانبه‌ای نظیر جابه‌جایی یک نفر یا همه اعضای تیم اقتصادی دولت بدون بازطراحی تئوری اقتصادی مورد نظر باشد، از چنین اقداماتی دستاوردی حاصل نخواهد شد.

رسولی اظهار کرد: تا جایی که مطلع هستم بنا بر این بود که آقای طیب‌نیا به جمع دولتمردان اقتصادی بپیوندد و قرار بود که  سازمان مدیریت برنامه‌ریزی همزمان با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی که سه رکن اقتصادی کشور هستند، هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ مدیریتی مورد بازسازی قرار بگیرد. این در حالی است که امروز برخلاف نظر دلسوزان کشور این اقدام عملیاتی نشده و به نظر می‌رسد که اراده قوی در کابینه و رییس جمهوری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه و اقدام آقای روحانی قرار بگیرد تا در نتیجه ثمرات و دستاوردهای این نوسازی، شرایط پرتلاطم، با نوسان و غیرقابل اعتماد فعلی در اقتصاد به ثبات و آرامش تبدیل شود.

این عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به تغییر رییس کل بانک مرکزی طی روزهای اخیر، اظهار کرد: اگر به صورت همزمان در دو بخش مدیریت و تئوری در اقتصاد کشور تغییراتی صورت نگیرد، به نظرم تغییر رییس کل بانک مرکزی و وجود آقای همتی به تنهایی پاسخگوی وضعیت فعلی اقتصاد کشور نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.