تارنمای وزارت نفت امروز اعلام کرد: ایران در چهار ماه نخست امسال به‌ طور میانگین روزانه حدود 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت خام به مقصدهای آسیایی و اروپایی صادر کرد.

به گزارش جماران؛ متوسط صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست امسال به روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه رسید و با وجود تهدیدها و فشارهای آمریکا از میانگین پارسال بیشتر است.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.

همچنین مطابق تصمیم نشست یکصد و هفتاد و چهارم اعضای اوپک که اوایل خردادماه برگزار شد، کشورهای عضو متعهد شدند از ابتدای ژوئیه 2018 (مرداد) سطح پایبندی خود را به تعهد تعدیل تولید به 100 درصد برسانند. 

در همین پیوند، تارنمای وزارت نفت امروز اعلام کرد: ایران در چهار ماه نخست امسال به‌ طور میانگین روزانه حدود 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت خام به مقصدهای آسیایی و اروپایی صادر کرد. 

میانگین صادرات نفت‌خام ایران در سال 1396، به‌طور میانگین 2 میلیون و 115 هزار بشکه در روز بود.

چین و هند از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران به شمار می روند که پس از خروج آمریکا از برجام تحت فشارهای این کشور قرار نگرفته و به واردات نفت خود از کشور ما ادامه می دهند.

بتازگی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از وزیر نفت و گاز هند خبر داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن (خرداد- تیر) نسبت به دوره مشابه پارسال نزدیک به 50 درصد افزایش یافت.

کره جنوبی و ژاپن به‌عنوان دیگر مشتریان نفت و میعانات گازی ایران در پی دریافت مجوز از آمریکا برای واردات نفت از کشور ما هستند.

به نظر می‌رسد بازار نفت توان حذف نفت ایران را ندارد، زیرا بسیاری از پالایشگران بزرگ آسیایی پالایشگاه‌های خود را بر پایه نفت ایران بنا نهاده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.