قاسم میرزایی‌نکو، نماینده مردم دماوند در مجلس و عضو فراکسیون امید در گفتگو با امتداد، ضمن اشاره به پیشنهاد ترامپ در خصوص مذاکره بدون پیش شرط با ایران اظهار داشت:

 به گزارش جماران، نفس مذاکره و گفتگو در هیچ یک از آموزه‌های دینی و ملی ما مورد منع قرار نگرفته و حتی امام حسین (ع) نیز یک روز مانده به عاشورا  بر اساس منابع نقل شده، حدود 9 بار با ابن سعد ملاقات می‌کنند.

 ما باید زمین، سیاست اتخاذی و زمان بازی را دستخوش تغییراتی کنیم تا بتوانیم درباره این مسئله به جمع بندی برسیم. اساسا این نگاه کنونی که نسبت به مواضع و نظرات مردم، توجه کمتری داشته و بعضا ندارد، باید تغییر کند و همه به نظرات عمومی رجوع کنیم.

 درباره پیشنهاد مذاکره بدون شرط ترامپ و آمریکا، رئیس جمهور باید از محل اختیارات قانونی خود به مسئله ورود کرده و برای مذاکره یا عدم مذاکره بدون پیش شرط و مستقیم با این کشور، رفراندوم عمومی برگزار کند.

  اگر مردم در این باره نظر مساعد داشتند که تکلیف روشن خواهد بود و اگر مخالف مذاکره با آمریکا نیز بودند، تا آخر بر سر این موضع خود خواهند ایستاد و در این راه همان‌طور که در دوران جنگ نیز ثابت کردند، در مقابل همه فشارهای ظالمانه مقاومت می‌کنند. 

 این تفکر که متکی به ایده اشخاص و مبتنی بر خرد فردی در کشور حاکم است، باید تغییر کند و همه باید به آرای ملت برگردیم. من معتقدم که در مقابل پیشنهاد ترامپ، شخص رئیس جمهور باید مستقیما پاسخ داده و پیش از این، عقلای قوم به جمع بندی مناسبی برای پاسخ درخور، برسند. 

 در اینکه ترامپ فرد بدعهدی بوده و اساسا به معاهدات و توافقات بین‌المللی پایبندی نشان نداده، تردیدی نیست اما همان‌طور که اشاره کردم، حضرت سیدالشهدا(ع)  در صدر اسلام با ابن شعد و امثال وی مذاکره و موضع توام با حقانیت خود را به گوش این افراد رساندند و این مهم الگوی خوبی برای دیپلماسی نظام خواهد بود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.