محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به‌تازگی خبر داده که حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در تهران جلسات هفتگی دارد.

به گزارش جماران؛ مهدی چمران نایب‌رئیس جمنا می‎گوید که ابراهیم رئیسی تصمیم گرفته‎است جلساتی در تهران درباره مسائل مملکتی داشته باشد و برای این جلسات افرادی را هم دعوت کرده است.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به‌تازگی خبر داده که حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در تهران جلسات هفتگی دارد و هدف این جلسات، همگرایی اصولگرایان است. باهنر همچنین گفته است جلسات در سطح همان کسانی که در مظان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بودند، برگزار می‌شود.

حجت‎الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نیز در گفت‎وگو با خبرآنلاین این خبر را تأیید کرده و گفته است که علاوه بر رئیسی، غلامعلی حدادعادل، نماینده سابق تهران، سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده همدان نیز در این جلسات حضور دارند.

در این باره مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران و نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) به سؤالات پاسخ داده است.

آقای باهنر گفته‎اند که آقای رئیسی در تهران جلسات هفتگی دارند، آیا محور جلسات انتخابات است؟

چمران: جلسات به انتخابات ربطی ندارد.

پس چرا جلسات به‌صورت هفتگی برگزار می‎شود؟

چمران: اگر روزی یک بار برگزار شود به انتخابات ربط دارد؟ چه فرقی می‎کند هفته‎ای یک‎بار، پانزده روز یک‎بار و یا ماهی یک بار جلسات برگزار شود؟ در این جلسات مسائل کلی مملکت مطرح می‎شود.

چه کسانی در این جلسات حضور دارند؟

چمران: این‎ها را نمی‎توانم به شما بگویم. 

آقای باهنر گفته بودند که آقای جلیلی، حدادعادل، رضایی، حاجی بابایی و... در این جلسات حضور دارند.

چمران: ایشان خودشان گفتند، من تأیید و تکذیب نمی‎کنم به عهده خودشان است.

اگر ممکن است بفرمایید که محور این جلسات چیست؟

چمران: مسائل روز کشور، نحوه برخورد و کمک به حل مسائل و مشکلات عدیده روز است که از انتخابات مهم‌تر است.

چرا این افراد مشخص در جلسات شرکت می‎کنند؟ آیا این جلسات در واقع اتاق فکر جمنا است؟

چمران: نه، جمنا اتاق فکر دیگری دارد. این دعوت یک سری از افرادی است که خود آقای رئیسی تصمیم گرفتند با این افراد جلسه داشته باشند.

چرا این افراد را دعوت کرده‎اند؟

چمران: دلشان خواسته که این افراد را دعوت کنند، چرا ندارد. تشخیص دادند که این افراد در جلسات باشند.

***

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چهره های مختلف اصولگرایی تشکیل شد. این تشکل با هدف سامان دادن به نیروهای اصولگرا به منظور حضور موثرتر در انتخابات شروع به کار کرد. آنان در گام اول یک لیست 21 نفره را به عنوان کاندیدا ارائه دادند و در نهایت سید ابراهیم رئیسی را به عنوان کاندیدای نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند. با این حال بخشی از اصولگرایان حاضر به همکاری با جمنا نشدند و از طیف های مختلف از جبهه پایداری گرفته تا حزب موتلفه اسلامی منتقد آنان هستند. 

بعد از شکست رئیسی در انتخابات از حسن روحانی، ادامه کار این تشکل با اما و اگرهای مختلفی روبه رو شد تا آنجا که برخی اصولگرایان از پایان کار این تشکل سخن گفتند ولی اعضای موثر این تشکل از جمله سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای مرکزی جمنا اصرار دارند که جمنا با سازوکار جدیدی به کار خود ادامه دهد. 

آنگونه که حسینی می گوید جمنا در دوره جدید فعالیت، تمرکز خود را بر استان ها قرار داده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.