یک تحلیلگر روس یادآوری کرد: واشنگتن بارها اعلام کرده است که برای گفت وگو با تهران و در صورتی که حکومت ایران تغییرات قابل توجه و غیرقابل برگشت انجام دهد، آمادگی دارد. تهران در پاسخ اعلام کرده است که مردم ایران در برابر هیچکس به زانو در نخواهند آمد.

به گزارش جماران؛ یک تحلیلگر روس در مقاله ای با اشاره به جدال ایران و آمریکا اعلام کرد: آمریکا در انتظار پیام ایران برای آغاز مذاکرات است.

آلکساندر موسسوف در مقاله ای که روز چهارشنبه در بخش پانوراما (چشم انداز) بین المللی خبرگزاری تاس منتشر شد، با اشاره به توییت ترامپ که در آن ایران را تهدید کرد، نوشت: این توییت بر روابط آتشین ایران و آمریکا که در بحران قرار دارد، نفت پاشید. 

تحلیلگر روس یادآوری کرد: روابط ایران و آمریکا هیچگاه ساده نبود اما با عقد برجام در سال 2015 تنش ها در روابط دو کشور کاهش یافت و بخش قابل توجهی از تحریم ها علیه ایران لغو شد. 

وی افزود: اما با آغاز ریاست جمهوری ترامپ وضعیت تغییر کرد و وی در سال 2016 در دوره کارزار انتخاباتی، برجام را احمقانه ترین توافقنامه در طول زندگی خود خواند و در ماه می گذشته نیز از این توافق بین المللی خارج شد. 

تحلیل گر روس خاطرنشان کرد که امریکا قصد دارد تا پایان امسال صادرات نفت ایران کاملا متوقف شود و تا تاریخ 4 نوامبر (13 آبان ماه) میزان صادرات نفت ایران به صفر برسد.

وی در ادامه مقاله خود به توهین های مقام های آمریکایی به دولت ایران و پاسخ تهران به این توهین ها اشاره کرد.

موسسوف افزود: واشنگتن بارها اعلام کرده است که برای گفت وگو با تهران و در صورتی که حکومت ایران تغییرات قابل توجه و غیرقابل برگشت انجام دهد، آمادگی دارد. تهران در پاسخ اعلام کرده است که مردم ایران در برابر هیچکس به زانو در نخواهند آمد.

در ادامه مقاله خبرگزاری تاس به هشدار ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز در پاسخ به تشدید تحریم های آمریکا اشاره و گفته شده است: ایران در ماه دسامبر سال 2011 هم تهدید به بستن تنگه هرمز کرد و حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ایران گفت که بستن این تنگه برای ایران از خوردن یک لیوان آب هم آسانتر است. 

رسانه روسی یادآوری کرد که در جریان دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از امریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، طرف آمریکایی چندین بار تقاضای دیدار ترامپ با روحانی کرد. 

تحلیل گر روس در ادامه مقاله به نقل از سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید نوشت: واشنگتن امیدوار است که کار بجایی نکشد که اقدامات سخت علیه ایران بکار گیرد. 

به گفته ساندر، ترامپ لحن تند بکار می گیرد و می گوید از بکاربردن اقدامات سخت نمی ترسد. خوشبختانه در مساله کره شمالی کار به آنجا نکشید و جای امیدواری است که در مورد ایران یا هر کشور دیگری نیز وضعیت به چنین مرحله ای کشیده نشود. 

موسسوف در ادامه مقاله خود به تحریم های شدید علیه کره شمالی اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه رهبران آمریکا و کره شمالی به شدت به یکدیگر توهین کرده بودند اما دو طرف در پشت میز مذاکره نشستند و علت این وضعیت تحریم های سخت بود که پیونگ یانگ را وادار به مذاکره کرد.

تحلیلگر روس نوشت: در زمان حاضر واشنگتن انتظار دارد تهران در مورد آمادگی خود برای گفت وگو پیام دهد و از اعمال تحریم ها علیه ایران صرف نظر کند.

وی در پایان نوشت: ترامپ از بدتر شدن وضع روابط ایران و آمریکا نگران نیست و در گفت وگو با خبرنگاران به این نکته اشاره کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.