عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه تغییرات اخیر در سطح دولت و بانک مرکزی باعث شده سرعت رشد قیمت‌ها گرفته شده و برگشت داشته باشیم، یادآور شد: فعلا تقویت قیمت طلا کم شده است.

به گزارش جماران؛ محمدولی قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 270 هزار تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و 170 هزار تومان، سکه طرح قدیم 3 میلیون و 221 هزار تومان، سکه امامی 3 میلیون و 416 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 681 هزار تومان، ربع سکه 851 هزار تومان و سکه گرمی را 461 هزار تومان اعلام کرد.

عبادالله محمدولی در ارزیابی روند اخیر بازار طلا و سکه اظهار داشت: با نگاهی به روند بازار طلا می‌توان گفت اکنون قیمت‌ها تعریف‌ نشده است، یعنی هیچ منطقی کنار آن نیست و تقاضایی که به سمت بازار طلا و بخصوص سکه وجود دارد، باعث این التهاب شده و هر آن احتمال دارد قیمت‌ها کاهش و یا افزایش داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر خبری در حوزه اقتصاد و تصمیم سازان روی بازار طلا تاثیر می‌گذارد، امروز شاهد تقویت اونس جهانی هستیم به طوری که نسبت به 1220 دلار روز گذشته هر اونس طلا امروز به 1230 رسیده است، بنابراین تقویت دلار ناخواسته به طلا فشار وارد کرده اما در بخش داخلی ، تغییرات سیستم اقتصادی و بانک مرکزی باعث می‌شود مردم دست نگه دارند و تقاضا کم شود.

تقاضای سنگینی وارد بازار شده است

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر بیان کرد: طی مدت یک تا دو ماه گذشته تقاضای سنگینی وارد بازار شد و طلای آب شده از بازار جمع و در منازل مردم قرار گرفته است، این در حالی است که می‌توانستیم بستر را مهیا کنیم که منجر به تولید، اشتغال و رونق کسب و کار شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه تغییرات اخیر در سطح دولت و بانک مرکزی باعث شده سرعت رشد قیمت‌ها گرفته شده و برگشت داشته باشیم، یادآور شد: فعلا تقویت قیمت طلا کم شده است.

مردم نگران بعد از 13 مرداد هستند

محمدولی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان تحریم‌های ترامپ بحث روانی در بازار را شاهدیم و اینکه بعد از 13 مرداد چه اتفاقی می‌افتد؟ همه نگراننند که زمینه عرضه طلا در بازار کم شود. مردم طلا را به عنوان دارایی نگاه می‌کنند و این باعث می‌شود شاهد تغییراتی باشیم، شاید به نوعی هرچه به تحریم‌ها نزدیک می‌شویم قیمت طلا روند افزایشی داشته باشد و این طبیعی است.

تنش‌ها قیمت را افزایش می‌دهد

وی یادآور شد: قیمت طلا با توجه اینکه یک دارایی ارزشی است و زمینه عرضه آن نه تنها در ایران بلکه در دنیا کم است در حالت طبیعی روند افزایشی قرار دارد، اخبار و تنش‌ها هم باعث می‌شود قیمت‌ها روند رو به بالایی داشته باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اظهار داشت: با توجه به تحریم‌ها، ورود و خروج طلا سخت می‌شود ولی راهکارهایی هست و جای نگرانی نیست، قطعا با پیگیری‌های مسئولین با چالشی به عنوان کمبود عرضه طلا مواجه نمی‌شویم.

با احتیاط وارد بازار شوید

وی به مردم توصیه کرد: با احتیاط وارد بازار شوند تا میزان ریسک‌هایشان بالا نباشد.

جدیدترین قیمت طلا و سکه

محمدولی در ادامه قیمت هر اونس طلا را در روز چهارشنبه 3 مرداد، 1230 دلار، هر گرم طلای 18 عیار 270 هزار تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و 170 هزار تومان، سکه طرح قدیم 3 میلیون و 221 هزار تومان، سکه امامی 3 میلیون و 416 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 681 هزار تومان، ربع سکه 851 هزار تومان و سکه گرمی را 461 هزار تومان اعلام کرد.

وی گفت: اخبار انتصابات اخیر در سطح مسئولین اقتصادی تاثیر خود را گذاشته است هر چند کاهش قیمت نداشتیم اما جلوی سرعت افزایش قیمت را گرفته در حالی که اگر روال روزهای گذشته را داشتیم امروز قیمت سکه به 4 میلیون هم می‌رسید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.