استاندار کردستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت جامعه، خدمت رسانی به ارباب رجوع، ایجاد اشتغال، جذب اعتبار برای استان و ... انجام دهند و گفت: در صورت بی‌توجهی به این اقدامات، بدون تعارف در یک سالگی خدمتم برای وضعیت این افراد تصمیم قطعی خواهم گرفت.

به گزارش جماران،  بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه(11 تیر ماه) در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان در پاسخگویی به ارباب رجوع جدی نبوده‌اند و من از این مسئله گله مندم و برای ارزیابی ادارات استان در این زمینه‌ها کمیته‌ای متشکل از معاونین استاندار، اداره کل اطلاعات استان، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات با عنوان کمیته سلامت اداری تشکیل خواهد شد.

وی افزود: چنانچه بر اساس گزارش این کمیته، اداره و دستگاهی در سلامت اداری دارای مشکل باشد، بدون هیچ اغماض و تعارفی با آن برخورد خواهد شد.

استاندار کردستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا این تذکرات را جدی بگیرند و گفت: من تا حدی صبر و تحمل دارم و در صورت ادامه روند موجود، اتفاقی خواهد افتاد که نباید بیفتد.

وی در خصوص عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مکاتبات اداری نیز تذکر داد و عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی به مکاتبات هستند و چنانچه مشکلی وجود دارد، مدیران باید بدون تعارف اقدام به مطرح و برطرف کردن آن کنند.

مرادنیا از عملکرد نامناسب دستگاه‌ها در جذب اعتبارات اسناد خزانه نیز انتقاد کرد و افزود: نباید اجازه داد تنها یک ریال از اعتبارات استان برگشت بخورد و برای جذب آن تلاش شود و چنانچه دستگاهی توان این کار را ندارد، تا فردا بعد ازظهر باید آن را به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با یک پیام بخشی از جامعه را به صحنه بکشاند و مدیران باید از وقوع هر گونه تجمع اقشار و اصناف مختلف در استانداری جلوگیری و آن را مهار کنند و تهدیدات را بررسی و برای رفع آن تلاش کنند.

استاندار کردستان به قاچاق به عنوان یکی از مسائل مهم روز پرداخت و خاطرنشان کرد: وظیفه همه ماست که در برابر این پدیده بایستیم و شعاری عمل نکنیم چراکه ایجاد اشتغال برای جوانان و برون رفت از وضعیت موجود، نیازمند برخورد اساسی با قاچاق است که اقتصاد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی از رسانه‌ها و صدا و سیمای استان نیز خواست تا در این زمینه و مضرات قاچاق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

مرادنیا بر صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کرد و تصریح کرد: کردستان در صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی استان بیست و هفتم کشور است و برون رفت از این وضعیت باید از ادارات آغاز شود و نباید اجازه دهیم مردم علاوه بر مشکلات اقتصادی، با کمبود برق و آب هم مواجه شوند.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا بدهی‌های خود را به دستگاه‌های خدمت رسان پرداخت کنند و از سازمان برنامه و بودجه استان نیز خواست تا از همین ماه 20 درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه‌ها را بابت پرداخت بدهی دستگاه‌های خدمت رسان فریز کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دشمن با تمام قوا به جنگ اقتصادی آمده، یادآور شد: مدیران می‌توانند از این تهدید به عنوان فرصت استفاده و اقتصاد کشور و استان را تقویت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.